Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

10 januari 2011

Återvinn mera metall

Mycket aluminium blir det, man behöver inte rengöra värmeljus.
Industrin kan rengöra metallförpackningar, lätt att lämna.

11 kommentarer:

Merja sa...

Tummen upp:)

Gela sa...

Jo där håller jag med. Återvinn mera så kostar det mindre i din plånbok och är bättre för miljön. Vi betalar sophämtning efter hur ofta de tömmer behållaren. Det sporrar att återvinna. På 5 personer tömmer vi 125 l behållaren (tror den är så stor) var tredje/fjärde vecka. Bra för barna att lära sig kompostera och återvinna från början. Ha en fin fin dag/Gela

Britt sa...

När man väl börjat att sortera så är det inte svårt och tänk vad lite det blir till vanliga sopptunnan//Britt

Hannele på Hisingen sa...

Merja, lättare att återvinna är jobba i gruvor efter metaller..

Gela, pengar är en bra motivation. Vi har också minskat hämtning var 4:e vecka för 3 ½ personer. Vi har haft egen kompost 20 år, denna sommar köpte jag inge jord till blomsterkrukorna, kändes bra :)

Britt, eller hur, svårt är det inte.

Znogge sa...

Tyvärr är vår kommun inte så framåt precis men på skolan jobbar vi stenhårt med återvinning, sopsortering och kompostering.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, det låter lite märkligt,
på Hisingen fungerar det bra.

Inger sa...

Javisst, ska bättra mig:)

Hannele på Hisingen sa...

Inger, alla kan göra lite mer.

Klimakteriehäxan sa...

Den här hade jag inte sett innan jag skrev om mitt nyaste miljödilemma!

Klimakteriehäxan sa...

PS för då hade jag ju inte behövt skriva den, kanske :-D

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, industrin är duktig på att återvinna, lättare än gräva i gruvor..