Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

2 november 2010

Snart jul

Vi vill ju ha det fint till 1:a Advent, så jag passade på att köpa fina
knoppiga amaryllis i mataffären till bra pris. Alla barnsliga, som inte vill stressa i december, kan hitta fler jultips i min julblogg.

15 kommentarer:

Znogge sa...

Otroligt vackra blommor!

♥ Hanneles paradis sa...

Znogge, mycket blommor för pengarna, blommar ju flera veckor :)

Ruben sa...

Det ser ut som du fått tag i bra lökar! Och fina färger!!
/Ruben

♥ Hannele sa...

Ruben, kul att få ditt expertutlåtande, och de kostade inte en förmögenhet ;)

Katarina sa...

Vilka vackra varianter du fick tag på!
Kram!

Ingrid E sa...

Bra tips, ska nog också införskaffa en del.
När tror du dessa kommer att blomma?

♥ Hannele sa...

Katarina, jag sprang ju direkt till affären innan de fina tog slut :)

Ingrid E, det är nog snart dags att börja fundera, om man vill hitta roliga amaryllis till bra pris.

AnnA sa...

Hej Hannele!
Fint - men inte längtar jag efter julen än...ändå.
Läcker grrrråååda din man presentade dig med, förresten!
Ha en bra dag på berget!
Kram!
AnnA

♥ Hanneles paradis sa...

AnnA, kanske jag inte längtar, men ska man få ordning på blommorna till 1:a Advent, får man börja planera lite, kram.

Synnøve. sa...

Blir fint i december det där.
Vet du vad det är för färg på dom?

♥ Hannele sa...

Synnøve, om du klickar på bilden, ser du färgerna, kram.

Bella Nått sa...

När är 1:a Väntan?

♥ Hannele sa...

Bella Nått, i år är 1:a Advent redan söndagen den 28:e november, hemma hos oss vill vi ha det mesta klart då på fredagen och bara mysa ;)

Filifjonkan 1 sa...

Hej Hannele...hahha ja jag har med satt mina till drivning i fönstren i källaren Så härligt när de återkommer Amaryllisen finns ju numera i så många olika former men så vacker

♥ Hanneles paradis sa...

Filifjonkan, jag har gett upp mina gamla amaryllislökarna, har inte tålamod, köper billiga nya i mataffären i stället.