Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

24 november 2010

Jag lyssnar inte på läraren

 Ville använda egna kärl när jag försökte lära grunder i blomsterbindning.
Egentligen skulle jag ha gjort en triangel i oasis, men ville inte ha alla blommor i EN bukett, så läraren hjälpte mej inte, det kan man förstå.

20 kommentarer:

Filifjonkan 1 sa...

Morrn Hannele så härliga färger på dina buketter.

Helga sa...

Du är rolig du Hannele...

Helga igen sa...

Som Pippi Långstrump liksom...

Hannele på Hisingen sa...

Filifjonkan, läraren hade valt färgerna, jag är lite svag för gröna blommor.

Helga, kanske Pippi är nån avlägsen släkting, jag ville ju ha såna buketter hemma, som passade här :)

ulla laiho sa...

Ja, lärdom är bra inspiration men till suvende och sist vet man ju bäst själv. Ser fram mot din alldeles egna bukett. /Vänligen Ulla Laiho

Hanneles bokparadis sa...

Ulla Laiho, de tre översta är mina egna buketter, du kan KLICKA på bilden, så ser man bättre.

Gerda-Thyra sa...

Hihi... Undrar om du inte är ÄNNU mer obstinat än vad jag är!? Fniss...
Skämt åsido, man vill ju ha buketter som passar in i sitt eget hem! Jag hade helt klart valt dina!!!
Trekantsbuketten är fin men alldeles FÖR "uppstyrd" för min smak... passar bättre på en STOR middagsbjudning eller liknande... fast i ärlighetens namn så tänker jag nog mest på begravning och kistdekoration när jag ser den!
Och för övrigt så tycker jag att läraren skulle ha hjälpt dig i alla fall! Varför ska det alltid vara så att egen vilja och kreativitet inte riktigt mottas!
Något jag hoppas att jag kan ta i beaktning i det jag kommer att göra nästa år!
Jag ska nämligen göra något jätte-jätte-kul under 2011! På Nääs!

Hanneles bokparadis sa...

Gerda-Thyra, hihi, men du kan ju sånt här, jag är kass på färger, skulle egentligen vilja lära mej mer, men det kanske inte går, eftersom jag inte lyssnar på läraren :)
Det där med Näs låter spännande.

Gunilla sa...

Du behövde ju ingen hjälp! ;)

Hannele på Hisingen sa...

Gunilla, så kan man också se det :)

Inger sa...

Gillar dina buketter bäst, den understa ser väldigt stel ut...

Hanneles bokparadis sa...

Inger, den understa är en proffsbukett, jag tycker det är lite synd att trycka i så mycket blommor på ett och samma ställe..

Merja sa...

Dina var klart bäst!

Hanneles bokparadis sa...

Merja, det tycker jag med :)

Prästgårdseva sa...

Kära, goa Hannele!
Har ibland tittat in hos dig men nog aldrig kommenterat. Jag är allmänt dålig på det. Hittar inte rätt ord och när orden infinner sig, är det för sent. Bloggvärlden är lite för snabb för mig.
Men nu bara måste jag säga, att du är för 'go' (tror, att ni säger så i Göteborg också..)
Jag skrattade högt när jag läste din text och såg dina alster. Missförstå mig inte. Jag tyckte definitivt inte om proffsarrangemanget. Och om det var så det 'skulle' se ut, så förstår jag, att läraren inte hade något att ge dig. Dålig lärare och underbart egensinning elev. En lärare, som inte lyssnar är en dålig lärare, medan en elev som inte gör det kan vara jobbig för läraren, men det gör inte eleven till en dålig elev. Ofta tvärtom, tror jag. Ett underbart inlägg i raden av många!

Kramar
Eva, som väl inte är lika perfekt som du men som precis som du 'gillar' både böcker, trädgård, England och lite annat. Tack vare ett inlägg hos dig hittade jag en underbart illustrerad utgåva av The Secret Garden. Tack för det.

Hannele på Hisingen sa...

Eva, tackar för din underbara kommentar, modiga lärare är inte så vanliga. Visst gör både böcker, trädgård, England livet lite roligare ;) Visst är den nya illustrerade Burnetts The Secret Garden underbar, kram.

NinaH sa...

Busiga du!;-) Men fint blev det!!;-)
Särskilt mitt-arret i övre raden. Tycker mig känna igen... Hm,...?!;-)

Hannele på Hisingen sa...

Nina H, klart jag vill ha mina egna vaser :)

Anonym sa...

Säkert ingen lärare som har gått på samma lärarhögskola där du går... Fast jag tycker man skall ha hur mycket blommor som helst i en bukett, och hur många buketter som helst. Bara min åsikt...

Hannele på Hisingen sa...

Anonym, den duktiga floristläraren har faktiskt gått på Lärarhögskolan. Smaken är dock olika, i mitt hem är det inte lika snyggt med en sån tät bukett, inte sån stil ;)