Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

26 oktober 2010

Utvecklad smak

Numera vågar jag släpa hem trädgårdsarbetande porslinsfigurer.

11 kommentarer:

Jael sa...

Så tjusiga de är:-)

Znogge sa...

Vågade du inte det tidigare ;-)

Hannele på Hisingen sa...

Yaelian, passar till en trädgårdstok :)

Znogge, det kanska jag vågade ;)

Helga sa...

Varför vågade du inte det förut?

Filifjonkan 1 sa...

Hej Hannele, Skattar va..säger din make inget längre om det ? Skratt du har ju lite vattenkannor och väskor och David inte att förglömma honom....men lite trädgårdsfigurer får nog plats med,,,

Hanneles bokparadis sa...

Helga, nu erkänner jag att jag blivit
en riktig tant :)

Filifjonkan, maken har alltid låtit mej hållas, trädgårdstomtar har jag nog alltid haft.

Trädgårdsdrömmar sa...

Härligt med tanter!!!!
Kram
Carina

Unknown sa...

Visst är det härligt när kitsch är inne! Busigt och kul och befriat från snobberi:)
Ha det gott,
Charlotta

Hannele på Hisingen sa...

Carina, eller hur :)
Kram

Charlotta, precis så är det :)
Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Helga sa...

Hahaha... en söt tant :)

Hanneles bokparadis sa...

Helga, hihi :)