Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

26 oktober 2010

Utvecklad smak

Numera vågar jag släpa hem trädgårdsarbetande porslinsfigurer.

11 kommentarer:

Yaelian sa...

Så tjusiga de är:-)

Znogge sa...

Vågade du inte det tidigare ;-)

♥ Hannele på Hisingen sa...

Yaelian, passar till en trädgårdstok :)

Znogge, det kanska jag vågade ;)

Helga sa...

Varför vågade du inte det förut?

Filifjonkan 1 sa...

Hej Hannele, Skattar va..säger din make inget längre om det ? Skratt du har ju lite vattenkannor och väskor och David inte att förglömma honom....men lite trädgårdsfigurer får nog plats med,,,

♥ tant Hannele sa...

Helga, nu erkänner jag att jag blivit
en riktig tant :)

Filifjonkan, maken har alltid låtit mej hållas, trädgårdstomtar har jag nog alltid haft.

Trädgårdsdrömmar sa...

Härligt med tanter!!!!
Kram
Carina

Madame C sa...

Visst är det härligt när kitsch är inne! Busigt och kul och befriat från snobberi:)
Ha det gott,
Charlotta

♥ tant Hannele på Hisingen sa...

Carina, eller hur :)
Kram

Charlotta, precis så är det :)
Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Helga sa...

Hahaha... en söt tant :)

♥ Hannele sa...

Helga, hihi :)