Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

30 oktober 2010

Min höstträdgård

Oktober är en fin tid i mitt paradis (KLICKA på bilderna).
Den svarta björken och flädern är fina i min svarta hörna.
Silkesmaskarna kanske gömmer sej under mullbärsbladen.
Det är svårt att förmedla atmosfär och dofter i bild.
Jag gillar den uppstammade snöbollsbusken vid magnolian.
Det manchuriska valnötsträdet har vuxit fint i sommar.

20 kommentarer:

Trädgårdsdrömmar sa...

Det ser verkligen härligt ut!!!
Ha en bra dag
Carina

Znogge sa...

Tilltalande! Även utan dofter...

♥ Hannele på Hisingen sa...

Carina, höst har också sin förtjusning, ha det gott.

Znogge, jag gillar hösten :)

AnnCharlotte sa...

Härligt nu fastän det är lite ruggigt ;)
Trevlig helg ;)

♥ Hannele sa...

Ann Charlotte, vissa dagar har varit fina, ha en trevlig helg.

Annika Christensen sa...

Ohh vad din trädgård verkar spännande och så fin den är i okt. Jag älskar okt bara det kunde blåsa och regna lagom liksom.
Hoppas att du får en fin helg i ditt paradis.
Annika

♥ Hannele på Hisingen sa...

Annika, tack, jag har jobbat lite extra just för at få fint även på hösten och jag är ganska nöjd :) Ha en fin helg själv.

Inger sa...

Mysigt i din trädgård, visst är hösten fin:)

stadtgarten sa...

A beautiful autumn garden! Is this your garden?
Unfortunately I don't understand swedish!
Monika

Glädjekällan sa...

Nog är det vackert!
Ha det gott
Birgitta

Merja sa...

Fantastisk trädgård du har med alla spännande växter och formklippt! Trevlig hallowen:)

♥ Hannele sa...

Inger, min favorit årstid.

Monika, vielen Dank :)

Birgitta, en speciell lugn skönhet.

Merja, visst kan även hösten vara fin.

TYRA sa...

Ja men du har det så vackert, det här är min bästa tid på året.

Trevlig helg

Tyra

♥ Hannele på Hisingen sa...

Tyra, visst är det mysigt med höst,
trevlig helg, kram.

Klimakteriehäxan sa...

Klart bättre att du håller dig i trädgården än vandrar omkring i bombhotade Nordstan!

♥ Hannele sa...

Klimakteriehäxan, hemma bäst ;)

Lotta 8`) sa...

Du har en jättefin trädgård, det vet jag för jag har ju varit hos dig :) Trevlig helg :)

♥ Hannele på Hisingen sa...

Lotta 8`) tack för dina snälla ord :)
Ha en fin helg, kram.

Ingrid E sa...

Visst har även hösten sin charm, saknar dock värmen.

♥ Hannele sa...

Ingrid E, vi har haft många varma fina dagar.