Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

29 september 2010

Bäst att städa

Kanske hittar man någon välgörenhetsförening, för inte kan man lämna sina 50-öringar på någon bank utan kontanter, eller som tar stora avgifter för att växla mynt. Sämst att inte göra nåt.

10 kommentarer:

ANNA-LYS sa...

"Ge oss varenda öre"
http://www.50öre.se/
kanske?

♥ Hannele på Hisingen sa...

Anna-Lys, också ett alternativ.

Znogge sa...

Vi har tömt förråden. Inga stora summor men inget att spara heller!

Merja sa...

Sparar en som minne:)

Filifjonkan 1 sa...

Hej Hannele. Ja den där retsamma 50öringen har lyckats göra mig av med de flesta så de tär bara 2 st kvar i min plånbok nu dem kan man göra sig av med brukar dyka upp någon insamlare med sånt,,

AnnCharlotte sa...

Barnen har samlat in i skolan...

Britt sa...

Kollade spargrisen men den var tom på 50 öringar//Britt

♥ Hannele sa...

Znogge, bra jobbat.

Merja, EN kan man spara :)

Filifjonkan, min plånbok är också tom, men det finns bössor lite här och var.

Ann Charlotte, det låter som en bra id´, bara banken inte roffar allt i dyra växlingsavgifter..

Britt, det bra, dumt att bara skräpa.

Klimakteriehäxan sa...

Jag hade inte heller några kvar, konstigt nog! (fast jag bloggade om dom härom dan, ändå)

♥ Hannele sa...

Klimakteriehäxan, jag har gjort slut på mina.