Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

1 juli 2010

Fyrar i böcker

Vad gjorde August Strindberg i sin trädgård?En del andra tips finns i mitt bok-paradis, även trädgårdsböcker.

7 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Skrev just på andra bloggen att Läckberg har jag lagt till handlingarna.

Hannele på Hisingen sa...

Klimakteriehäxan, jag ska ge Camilla Läckberg en chans, hon är ju ändå från trakterna..

Tant Grön sa...

...och den bästa av dem alla: Pappan och havet av Tove Jansson!

Apropå en tidigare konversation: Idag vägrade jag köpa färska räkor: 229 kronor kilot, i fiskvagnen på Torp. Och ännu värre är det på Smögen. Där kostar de nästan 299. Dagens i-landsproblem.

Hanneles bokparadis sa...

Tant Grön, jag börjar inse att jag saknar en bok :) Dottern som som fyller år i juli, älskar räkor, hon får lite grann..

Annika sa...

Göm inte Nattfåk där bland böckerna. EN av de bästa "fyr"böcker jag läst i hela mitt liv...
Gillar inte heller C Läckberg...

Ingrid E sa...

Visst är fyrar en spännande miljö, förstår att deckarförfattare gärna vistas där.
En del fyrar har jag besökt IRL. Hoppas att de får vara kvar och fortsättta vara ögat mot världshaven.

Hannele på Hisingen sa...

Annika, tack för tipset!

Ingrid E, min erfarenhet av riktiga fyrar är nästan obefintlig, men hoppas kunna sova i en nån gång.