Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

27 juli 2010

Hjälp åt morbröder

Mycket bättre plats än så här får man leta efter.Många nya ord och saker att hålla reda på.Tur att mina söner får lite extra hjälp.När vårt barnbarn lär sej simma först kan hon börja segla.

12 kommentarer:

Jael sa...

Det är faktiskt bra att börja i tid;D

Hannele på Hisingen sa...

Yaelian, ibland är det inte för sent heller ;)

Znogge sa...

Vattenvana är aldrig fel! Och simma ska man kunna.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, speciellt när man bor på en ö.

ulla laiho sa...

Mitt äldsta barnbarn 9 år är som en fisk i vattnet och har gått flera säsonger i simskola. Hans lillebror 5 år har alltid ansett, att han kan simma. Han har börjat simskola i år men kan ännu inte simma, vilket han dock fortfarande tror. Drunkningsolyckor med små barn har varit omfattande i år, så håll i barnbarnet hårt! /Ulla Laiho

Hanneles bokparadis sa...

Ulla Laiho, kunskap är viktigt, härligt när barnen vill vara i vattnet, jag lärde mej simma i lerig Aura å..

AnnCharlotte sa...

Att kunna simma är viktigt...

Home No.1 sa...

Det ska börjas i tid :-) Titta in till mig där pågår en tävling. Kram Annica.

Mimi sa...

Det är absolut tryggast att lära barn simma så fort som möjligt, ändå måste man ju följa med dem då de rör sig vid stranden. Ett barn som faller i vattnet lär bli konfys med vad som är uppåt ur vattnet och vad är neråt, hur galet det än låter. Min son var aldrig rädd för vattnet utan lärde sig att dyka före han kunde simma. Dök och kom upp emellan och snappade lite luft, så höll han som fyraåring på en hel sommar. Så mycket fiskar under ytan har jag aldrig följt med som då!

Hannele på Hisingen sa...

Ann Charlotte, fler som inte lär sej nu.

Annica, jag har bara tur i kärlek ;)

Mimi, klart att man inte lämnar barn ensamma på stranden, jag tycker de flesta tänker på såna detaljer, flytväst på bryggor.

Helga sa...

Tänk att en gast kan vara söt :)

Hanneles bokparadis sa...

Helga, underbart med den ivern att lära sej allt :)