Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

22 juni 2010

Trevlig bloggträff

Roligt att få se Karin A:s fina växthus, där inne var det varmt
att sitta även på kvällen och rabarberpajen smakade sommar. Vackra blad och fin egen keramik i trädgården.Jag blir glad när jag ser köksträdgårdar, egen potatis.

12 kommentarer:

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Ja visst hade vi en trevlig kväll i ett vackert växthus i en vacker trädgård :-)
Ha det gott
Birgitta

Hannele på Hisingen sa...

Birgitta, verkligen en fin trädgård, alltid lika trevligt att träffas.

Mimi sa...

Såg mysigt ut! Hoppas barnbarnen inte tar såpbubblorna med munnen dock :) !!! Hälsn mimi

Ruben sa...

Ser mysigt ut!!
/Ruben

Gunilla sa...

Det är verkligen en helt ny värld som öppnar sig här i bloggvärlden. Ännu har jag inte varit på någon blggträff men jag har haft annan nytta av de kontakter jag skapat. :)

Katarina sa...

Visst var det ett alldeles underbart växthus! Så vackert!
Och det är alltid lika uppfriskande att träffa dig, Hannele!

Hannele på Hisingen sa...

Mimi, kan väl inte vara så farligt :)

Ruben, härligt med ett stort party-växthus.

Gunilla, visst lär man sej mycket i bloggvärlden.

Katarina, jag blev nästan avundsjuk..
Trevligt att träffa dej med, kram.

Inger sa...

Åh, så trevligt, hoppas själv på att få träffa åtminstone en bloggvän i sommar:)

Hannele på Hisingen sa...

Inger, bloggvänner har så fina trädgårdar, kul med inspiration.

Britt sa...

Mumsigt med paj//Britt

Karin A sa...

Tack för att du kom Hannele! Det var kul och roligt att se dina bilder... :)

Glad midsommar!
Kram Karin

Hanneles bokparadis sa...

Britt, riktigt somrigt.

Karin A, tack för att jag fick komma,
trevlig midsommar, kram.