Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

29 juni 2010

Skrothandlare

Som barn var min stora dröm att bli skrothandlare..

16 kommentarer:

AnnCharlotte sa...

Ett gammalt solur hade gärna fått stå och skrota i min trädgård ;))

Trädgårdsdrömmar sa...

Vilka snyggingar!!!! Ser ut som konstverk av världsklass!!!!
Ha det gott
Carina

Gunilla sa...

Rostigt är ju inne i trädgårdarna jag skall hålla ögonen öppna i sommar på auktionerna.

Ha en riktigt fin sommar

Gunilla

Hannele på Hisingen sa...

Ann Charlotte, soluret räddade jag från ett rivningshus.

Carina, en dek kommer ända från Ryssland ;)

Gunilla, detta är hittegods.

Merja sa...

Det den ena ratar vill den andra ha:) Återvinning på hög nivå!!
Gillar ditt "skrot".

Mimi sa...

Skrothandlare har jag också blivit på gamla dar, desto rostigare desto bättre... Hälsn mimi

Hannele på Hisingen sa...

Merja, kul att hitta på ny användning.

Mimi, nåt visst med rost.

Ruben sa...

Drömmen slog visst in! ;-)
Ha det gott!
/Ruben

Trädgårdsdrömmar sa...

Hannele vet du vad jag ville bli när jag var riktigt liten????
En tjock finsk tant som jobbar i en chark affär. Fråga mig inte varför....men jag blev en istället en tjock svensk tant som jobbar i en loppis affär. Det är rätt ok. det med
Kram Carina

Hanneles bokparadis sa...

Ruben, de flesta av mina drömmar har slagit in :)

Carina, haha, som barn var den finska chrkuteri-tanten min stora idol, jag la alla mina veckopengar i wienerkorv :)

mumsfillibaba sa...

Skrotnisse och hans vänner!! Ser ut som om de börjar leva när ingen ser....;)

Hanneles bokparadis sa...

Sofie, hihi, gör väl inget om nån ser..

Eva Linnea sa...

Vilken härlig trädgård att gå på upptäcksfärd i! Det finns nog alltid något nytt att se bland ditt "skrot".
Kram Eva Linnea

Hannele på Hisingen sa...

♥ Eva Linnea ♥ även överraskningar för mej själv :)

Ingrid E sa...

Hej Skrothansa! Tycker om dina fynd.

Hanneles bokparadis sa...

Ingrid E, visst är de fina, en från Ryssland.