Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

15 juni 2010

Japaner, japaner

På hemvägen köpte jag Christmas Pudding på Heathrow flygplats. Vid kassan var det två japanska par, som handlat, det fattades 40 pence, och japanska mynt dög inte. Jag vet hur irriterande det är när det fattas lite på flyplatsen, så jag betalade åt dem. Som tack fick jag japansk snacks. Expediterna tackade mej också, man borde göra sånt oftare.

15 kommentarer:

Mimi sa...

Allmän medmänsklighet är jättetrevlig! Förvånansvärt ovanlig idag! Hälsn mimi

Johnna G sa...

Ja, vi människor borde verkligen öppna våra sinnen och vara mer som du!

Inger sa...

Fint gjort Hannele, ibland gäller det att komma sig för.
Ha en bra dag!

Znogge sa...

Jag har gjort något liknande på bussen när en tjej saknade en krona för att få åka med. Ibland behövs det inte mycket för att det ska bli bra...

Anna Amnell sa...

Samanlainen tapaus sattui mullekin Helsingissä. Edessäni olevan nuoren tytön pankkikortilla ei ollutkaan rahaa ruokaostoksiin. Maksoin ne ja pyysin häntä tekemään saman asian jollekin toiselle joskus tulevaisuudessa. Tulivat mieleen omat opiskeluajat, jolloin nälkä kurni monesti vatsaa.

Hannele på Hisingen sa...

Mimi, inte alls svårt egentligen.

Bondjäntan, små saker gör det.

Inger, ibland har jag varit alltför trög..

Znogge, ett sånt tillfälle missade jag..

Anna Amnell, tuo oli hienoa, kerran tein samanlaista jollekin tätille ruokajonossa, mutta häntä melkein hävetti.

Helga sa...

Så himla gulligt av dig!Alla blev glada även du :)

Hannele på Hisingen sa...

Helga, ja, det var god snacks :)

Ruben sa...

Vad snäll du är Hannele! Det saknas cirka femtusenniohundra till en ny dator. Kan du möjligen ...???
Ha det gott!
/Ruben

tant Hannele sa...

Ruben, det fixar vi, vi kan göra en miljöinsats och samla tomflaskor :)

NinaH sa...

Se där! Vänlighet "lönar" sig!;-) (Den devisen har jag alltid trott på!;-)...)

Gunilla sa...

Du har så rätt! Jag ska tänka på det nästa gång något sådant händer i "min kö".

Hannele på Hisingen sa...

Nina H, riktigt gott snacks :)

Gunilla, man ska inte bara stå där..

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Vilken solskenshistoria! Du är bra snäll du!

Hanneles bokparadis sa...

Karin, ibland :)