Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

15 maj 2010

Fuskar jag?

Mina gröna fingrar är inte helgröna, köpte en färdig box småplantor av luktärtor, på etiketten står det: "Upplev glädjen av egna odlade blommor".

19 kommentarer:

Synnøve. sa...

Just den här våren är det inte fusk. Nu är allt så sent, och jag vet om det går att så frön ute när det är så kallt. Men det går ju att prova.

Det kommer dofta gott hos dig i alla fall.
Kramen.

Hannele på Hisingen sa...

Synnøve, jag är så slarvig, glömmer att vattna ibland... Visst har våren varit ovanligt seg och kall, men nu får jag lukta på luktärtor snart, kram.

Johnna G sa...

Fusk och fusk... de är ju inte plast, eller hur?!

Merja sa...

Du kan väl glömma att du köpt asken...;)

Hanneles bokparadis sa...

Bondjäntan, hihi, nej :)

Merja, det har jag nog gjort när det är dags att njuta av blommornas doft..

Stina sa...

Haha...Den var ju bra faktiskt. Men det blir ju dina ändå du Hannelepluttan när du blivit ännu grönare om fingrarna.:-) Kram Stina

Hannele sa...

Stina, svartare blir jag nog... om fingrarna.
Kram.

Gerda-Thyra sa...

Luktärter brukar jag alltid köpa som färdiga plantor i liten låda!
Har sått ibland, men tycker att de blir lite i tanigaste laget, hur jag än har försökt efter konstens alla regler... så det DÄR är inget fusk om du frågar mig!

Moa sa...

Jaså.. inge fusk säger Gerda Thyra.. fusk i högst grad tycker jag som idag köpte persilja i Ica och tog o delade dem och satte i pallkragen !! Det gjorde hon Plum i danska trädgårdsprogrammet i torsdags.. jättebra tips tycker jag, kan man tydligen göra med gräslök och annat som säljs i kruka på ica.. Fuska på du Hannele så gör jag det oxå, helt ok om du frågar mig.

Hannele på Hisingen sa...

Gerda-Thyra, jag har nyligen upptäckt att man kan köpa färdiga plantor, toppen för oss slarviga, som glömmer..

Moa, jag köper också kryddor i mataffären och planterar ute, håller hela sommaren.

MJ sa...

hehehe.. jag fuskar alltid om det är fusk? att köpa färdiga plantor...hehehe

Ha det bra...

Hanneles bokparadis sa...

Khim, min make tycker det är fusk att bara köpa färdiga plantor, ingen sport alls ;)

Klimakteriehäxan sa...

Även solen har fläckar, Hannele!

Hannele på Hisingen sa...

Klimakteriehäxan, hihi :)

Gunilla sa...

Vaddå fusk? Smidigt kallar jag det.

Annika Christensen sa...

Nej det är inte fusk.
Då kan du göra något annat kul istället.
I så fall fuskar jag också.
Fast jag har sått luktärtor men inte tomater.
Ha det gott
Annika

Hanneles bokparadis sa...

Gunilla, smidigt var ett bra ord.

Annika, hoppas jag får tomatplantor av min mor i år också, det har jag fått varje år.

Ingrid E sa...

Smart! Var hittade du dem? Nästa steg blir att du sår fröer!

Hannele på Hisingen sa...

Ingrid E, förr i tiden sådde jag fröer, med sniglarna tog bort lite av odlarlusten, dessa hittade jag på Plantagen, men sett annastans också.