Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

29 april 2010

Topiary utlottning

Kul att 20 000 har hittat till min formklippnings-blogg, därför lottar jag ut en fin inspirationsbok. Skriv en kommentar där, senast fredag den 30 april.

10 kommentarer:

NinaH sa...

Så trevligt se att Annika också besökt Hisingen!!;-) (Men jag vet ju vad du svarar!;-)...)
Och du- en topiary-bopk är man förstås väldigt sugen på att få kika mer i!;-) Så japp- jag är gääääärna med i din utlottning! Stor grattis till alla besöken!

Hannele på Hisingen sa...

Nina H, visst är topiary kul, skriv gärna en kommentar där. Du vet ju att vi har allt på Hisingen ;)

NinaVästerplana sa...

Visst är jag lycklig Hannele, våren har ju kommit ;-) Passa på o åk o titta på vackra Kinnekulle du också. Om inte denna helgen så kanske nästa.... då är det Nattvandring från Hällekis o upp till utsiktstornet o tillbaka genom stenbrottet. Passar väl dig som gillar o röra på dig.
Ha´t himla gôrgôtt
Nina

Hannele på Hisingen sa...

Nina, jag körde förbi Kinnekulle förra veckan och har tittat på fina trädgårdar där flera gånger, nattvandring låter spännande.

Stina sa...

Haha...Du är ju för rolig du.
Nä, inte tuggar jag på blommor inte. Men jag fick frågan om den inte var giftig, så då var det väl lika bra att skriva det.
Kram Stina

Hannele på Hisingen sa...

Stina, man skriver ibland nästan för mycket om giftighet, växterna är inte lika farligt som alla kemikalier hemma, kram.

Klimakteriehäxan sa...

Jag blev klippt i dag men det räcker inte som topiary-fan va? :-D

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, det beror på hur det ser ut..

Britt sa...

Ger mig vidare mot tävlins sidan //Britt

Hanneles bokparadis sa...

Britt, kul, önskar dej lycka till.