Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

28 april 2010

På loppis

Tove Janssons Mumintroll fyller 65 år, på loppis hittade jag en trevlig bok om ön, som Tuulikki Pietilä har tecknat. En trevlig bok om blommorna Shakespeare skriver om, i sommar ska jag till Stratford upon Avon.

12 kommentarer:

Helga sa...

Vilka fina loppisfynd du gjort. Jag var ju i Helsingfors igår och idag har jag ett minireportage om det i min blogg...

Hannele på Hisingen sa...

Helga, kul, fats i Finland är böcker dyra :)

Znogge sa...

Grattis till fina loppisfynd!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, speciellt glad är jag över boken om Shakespeares blommor.

Synnøve. sa...

Villka bokfynd du hittar när du är ute och fyndar.
Jag älskar Mumintrollen. De är så härliga.
Ska titta lite på nätet om Tove Jansson. Se vad som står där.
Kramen.

Polargrevinnan sa...

Fina fynd du gjort. Jag ska nog börja gå mera på loppisar.
Min blogg handlade lite om Mumintroll, glömde totalt att trollet fyller 65 år i år, dock inte pensionärsdags.
Härlig resa du har framför dig, har varit där.
Trevlig valborgshelg.
Kram Viola

Johnna G sa...

Du såg inte möjligtvis Självhushållningsboken någonstans? Måste ut och söka....

Hanneles bokparadis sa...

Synnøve, man får ha ögonen med sej, många antikvariat slutar, det är inte lönt, kram.

Viola, loppis kan vara kul, man hittar mycket fint till trädgården med. Mumin är bra böcker även för vuxna, ha det bra, kram.

Sauerkraut sa...

Jag hittar aldrig nånting på loppisar :(

Hanneles bokparadis sa...

Sauerkraut, du får följa med mej :)

Karin A sa...

Åh Stratford upon Avon - dit skulle man ju gärna vilja åka. :) Fina böcker du hittat både på loppis och bibliotek.

Hanneles bokparadis sa...

Karin A, det blir en del annat också och många fina trädgårdar :)