Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

17 april 2010

Karusell mitt i stan

Snyggt med det nya Hjulet i Göteborg, fast självaste Operahuset har krympt. Själv kommer jag nog inte att åka, är lite för höjdrädd.

12 kommentarer:

karin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
karin-odlar-sin-trädgård sa...

Häftigt, Göteborg har fått en motsvarighet till London Eye? Eller vad är det för nåt? Bilderna från trandansen var läckra, vad kul att ha fått vara där!

Hannele på Hisingen sa...

Karin, jag har inte sett det i Londin, men jag tycker detta passar i stadsbilden i Göteborgg. Tranorna var en upplevelse.

Johnna G sa...

Oooo inte kommer jag heller åka den. Fy vad läskigt! Jag stannar nog nere hos myrorna...

Synnøve. sa...

Vi kan stå och titta på det där pariserhjulet tillsammans. Är höjdrädd jag med så det får bli upp till de andra att åka hihi.

Hur är det i snålblåsten hos dig?
Kramen Synnöve.

Hanneles bokparadis sa...

Bondjäntan, men det kommer att bli en fin utsikt ända till Hisingen..

Synnøve, bra idé, här är det fint surfing-väder, sönerna är ute på haver.

Znogge sa...

Hade inte satt min fot i den heller!

Hannele på Hisingen sa...

Znogge, många kommer att göra det :)

Helga sa...

Kul med lite nytt... kommer ju inte till Göteborg just nu pga askan - kanske senare så jag får se. Törs nog inte heller åka - är också höjdrädd.

Hanneles bokparadis sa...

Helga, hoppas askan inte gör för stor och långvarig skada. Jag stannar också på marken.

johanna sa...

Jag såg hjulet från köksfönstret idag! Jag hoppas man slipper åka.. roligare med Liseberg! :o)

Hanneles bokparadis sa...

Johanna, jag vågar inte åka på Liseberg heller ;)