Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

18 april 2010

jag mår illa

Mäktig Benedictus XVI som fördömer preventivmedel och homosexualitet, men förlåter pedofiler. Minns pappan som fick förlåtelse efter våldtäkt, men mamman som ville hjälpa sin dotter blev fördömd. En helt galen värld, där man skyddar kriminella och tvingar offren till tystnad.

17 kommentarer:

Anonym sa...

Det förekommer så mycket dubbelmoral och hyckleri inom kyrkan så man blir mörkrädd.
De biktar sig och ber om förlåtelse sedan är det fritt fram igen och utreder "synderna" inom kyrkan så de inte blir dömda.
De kanske får sitt straff i nästa liv (om det finns) och blir grisar eller något annat.
Jag blir arg bara jag tänker på det.
Hälsn. Eivor

Jael sa...

Otroligt att det är så! Undra på att man mår illa...

Spessartin sa...

Denna religion... religion är roten till så mycket ont i vår värld. Påven skulle jag förresten bra gärna vilja ge en rejäl käftsmäll, eller kanske en pungspark?

Hannele på Hisingen sa...

Eivor, precis, detta hyckleriom att be om förlåtelse, så kan man göra vilka dumheter som helst..

Yaelian, så mycket dumheter och så många människor som är beroende av dessa fanatikernas åsikter.

Spessartin, mycket elände och bråk på grund av religion, vaffö får man inte tycka och tro som man vill..

NinaH sa...

Usch ja!!

Synnøve. sa...

Man blir helt kall. Det är sjuka män det där tycker jag!!!
De ser kvinnor och barn som något nödvändigt ont verkar det som.

Trädgårdsdrömmar sa...

Jag läste faktiskt bibeln för ett tag sen. Det var det värsta och hemskaste boken jag någonsin läst. Annars gillar jag mest deckare. Så mycket våld...på uppmaning av Gud för att inte folket fruktade Gud tillräckligt. Inte konstigt att "kyrkans män" tar sig friheter. Man kommer ju undan med allt om man bara ber Gud om förlåtelse. Men värre är att de inte tror att de gör fel.
Jag tror på Kärlek...det är min Gud!!!!
Carina

Mjuka sa...

Ja fy fan, hatar sådan dubbelmoral. Blaaaah
kramar Malin

Hanneles bokparadis sa...

Nina H, visst är den världen märklig.

Synnøve, friska kan de inte vara,
män som hatar kvinnor...

Carina, det har väl aldrig varit lätt att säga emot kyrkans män, verkar inte mycket bättre på våra dagar. Men kärlek kommer vi långt med, kram.

Malin, värsta dubbelmoral.

Polargrevinnan sa...

Jag delar dit illamående.
Kram Viola

Hanneles bokparadis sa...

Viola. alltför många barn har drabbats och gubbarna vill inte ens ta sitt ansvar, ynkligt. Ha de bra, kram.

Ann-Marie sa...

Så sant som du säger. Tänker på dig idag på din dag. Grattis.

Znogge sa...

Dubbelmoralen som råder inom katolska kyrka är rent ut sagt för jäklig!

skogsnuvan sa...

Dubbelmoral och hyckleri. Man blir så förbannad.

Hanneles bokparadis sa...

Ann-Marie, tack, ha en bra dag.

Znogge, det är så onaturligt med celibat, där ser man följderna, gud har nog inte tänkt så..

Skogsnuvan, riktigt illa är det, och de minsta och svagaste blir lidande.

Merja sa...

Känner precis som du!!

Hanneles bokparadis sa...

Merja, det är vidrigt och obegripligt..