Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

16 april 2010

Grattis till bokvinnare

Jag älskar sådana här gamla teckningar, hoppas AnnA har stor glädje av boken. Jag glädjer mej över att min blogg haft över 250 000 unika besök.Väldigt rolig bok både om mathistoria och kul recept, jag gillar det lokala. Synnøve i Norge kommer nog ha mycket nytta av boken (KLICKA).

19 kommentarer:

Inger sa...

Grattis till vinnarna!
Ha en skön helg Hannele!

Hanneles bokparadis sa...

Inger, ha det så gôtt själv.

Synnøve sa...

Hej goa Hannele.
Så glad jag blev. Jag älskar kokböcker.
Den kommer få en fin plats i bokhyllan i köket bland de andra böckerna. Ska läsa den noga och se vad jag hittar för snadder i den.

Nu önskar jag dig god natt. 4,5 plusgrad ute och det regnar mot taket...
Kramen.

Hannele på Hisingen sa...

Synnøve, roligt, du kommer att gilla boken, ska snart skicka den till dej, kram.

Znogge sa...

Grattis till vinnarna och trevlig lördag!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, ha en fin lördag själv.

Sylvia sa...

Grattis til vinnerne av bøkene. Og for noen flotte bøker!!!
Jeg elsker slike bøker selv, og tegnede bøker er en nytelse!!!
Ha en deilig helg, Hannele.

Helga sa...

Grattis till vinnarna... det verkar vara jättefina böcker som de säkert får mycket glädje av!!

AnnCharlotte sa...

Grattis ni som vann ;))

Hannele på Hisingen sa...

Sylvia, visst blir livet roligare med böcker.

Helga, jag tycker själv om dessa böcker.

Ann Charlotte, hoppas de blir nöjda.

AnnA sa...

YES!!!!!!!!!!!!!!!
Den boken passar mig fint!
Tack så hmeskt mycket!
Jag mailar min adress omedelbums!
Ha en fortsatt skön lördag!
Kram!
AnnA

Hannele på Hisingen sa...

AnnA, grattis, jag tror du kommer att gilla boken, ha en bra dag, kram.

Trädgårdsdrömmar sa...

Oj vilka fina böcker!!!!
Idag ska min dotter lära mig att baka surdegsbröd. Jag bakar ju allt mitt bröd själv...så varför inte baka ett gott ekologiskt bröd.
Hon botaniserar på biblioteken i Göteborg...vilken guldgruva!!! Hur många kok och bakböcker som helst.
Ha en go helg
Carina

NinaH sa...

Grattis till vinnarna... i utlottning jag (sorgligt nog) missat helt!;-) Fast får ju skylla mig själv!!!;-) (Vissa veckor blir tyvärr "fritiden" för kort för bloggande...)
Härligt att ha fått se tranorna! Måste varit en mäktig upplevelse!
(=Läst mig tillbaka)Drömmer jag om att en gång också få göra!

Hannele på Hisingen sa...

Carina, när barnen bodde hemma, bakade vi allt bröd själva. Nu har sönerna tagit över och bakar bröd i sina egna hem :)
Ha en trevlig kväll, kram.

Nina H, jag har ju inte utlottning så ofta, men nu kändes det rätt. Tranorna var en fin upplevelse, nästan obekant fågel för oss på Hisingen, ha det bra.

Merja sa...

Boken ser jätte fin ut! Grattis till vinnaren. Själv missade jag hela utlottningen, men sånt är livet:)
Trevlig helg!

Hannele på Hisingen sa...

Merja, snart kommer en Topiary-utlottning, trevlig helg.

Kinna Jonsson sa...

Visst är det roligt med lokal mat. Jag tror det kommer tillbaka mer och mer.

Hanneles bokparadis sa...

Kinna, husmanskost är också på frammarsch, tråkigt att äta samma pizza jämnt och likadana kanelbullar i hela Sverige..