Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

20 april 2010

Gammal fil 5

Jag lärde mej av sonen hur man får slut på yoghurtburken.

14 kommentarer:

Helga sa...

Ja, det var ju egentligen ganska självklart o enkelt. Men har jag gjort så någon gång?? Nej!

Hannele på Hisingen sa...

Helga, precis, lite svårt att komma på..

Znogge sa...

Smart!

Hannele sa...

Znogge, vi slänger för mycket mat.

Jord under naglarna sa...

På våra mjölkpaket tipsar de om att slå i en skvätt mjölt i yoghurtförpackningen, skaka om och göra en mjölkdrink.

AnnCharlotte sa...

Så brukar jag göra med handcreme och liknande...men inte med youghurt...ännu ;)

Synnøve. sa...

Så smart alltså.
Kommer ihåg att när man gick i skolan för 100 år så där ungefär så köpte man ibland glass på 0,5 liter. Ett litet paket som delades på två i butiken.
Ungefär samma prinsip.
Kramen.

Gunilla sa...

Ja, sax och kniv är nödvändiga redskap när man vill använda allt!

Hannele på Hisingen sa...

Jord, mjölkdrinkar är toppen.

Ann Charlotte, till kaviartub använder jag sax ibland.

Synnøve, i min finska familj räckte
½ liter glass till fyra personer, kram.

Gunilla, visst är det jobbigt med alla inbrottssäkra förpackningar.

NinaH sa...

Mycket som göms därinne....

Hanneles bokparadis sa...

Nina H, alldeles för mycket..

Klimakteriehäxan sa...

Men gomorron där, tog det ända tills nu innan du hajade? ;-D
Jag gör så där med allt möjligt, tandkräm så väl som dyrare saker i tub. Gillar inte att förpackningarna behåller så stor del av innehållet som de är designade för att göra. Lurendrejeri!

Hannele på Hisingen sa...

Klimakteriehäxan, jo, annars är jag snål och noggran, klämmer och sliter, men detta med yoghurtförpackningen var nytt för mej.. Jag retar mej också på sådana fuskiga förpackningar.

Lilla P sa...

Fniss..så där gör jag också. Det gör ju ont att kasta alla millilitrar som blir över i paketet.. Har ni också drabbats av bakslag i vädret där nere ? Jag var så lycklig över alla små blommor som kommit upp och så PANG..kommer snöglopp och kyla tillbaka. Tur man är förståndig och vet att april brukar bjuda på sådant..