Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

26 januari 2010

Inga frökataloger här inte

Jag har ingen större längtan till våren, njuter av vintern nu. Inga frökataloger läser jag heller, jag har börjat på somrarna ta vara på självsådda plantor, dela perenner och planterar i krukor, passar oss lata.

15 kommentarer:

Znogge sa...

Vackert såväl sommar som vinter!

Hannele på Hisingen sa...

Znogge, visst hittade jag en fin mossig stol,
det är lampor på den också.

Helga - precious sa...

Det där var ett läckert arrangemang. Jag är också mest förtjust i att plantera i krukor.

AnnCharlotte sa...

Vilken fin stol...
Jag har heller inte planterat några fröer...fast jag är lite sugen, men ska vänta lite annars blir det så lång tid som man ska hålla liv i de små växterna ;)

Gunilla sa...

Njuter av vintern? Den är jag trött på!

Lillemor sa...

Jag har kommit till samma stadium. Sår inga blommor längre men hittar massor av självsådda, både ettåriga och perenner. Betr. ettåringarna kan man ju misstänka att de blir färre till våren p.g.a. den stränga vintern...
Fint stilleben!

Hanneles bokparadis sa...

Helga, krukor är fint, bara man inte glömmer vattna.

Ann Charlotte, jag är alldeles för slarvig för frön.

Gunilla, jag älskar att skotta snö :)

Lillemor, visst är det skönt att bara vårda och ta vara på det som växer och trivs.

Inger sa...

Jag sår heller inget längre, men har nu fått några agapanthusfrön som jag behöver ta hand om.

Hanneles bokparadis sa...

Inger, agapanthus är ju så vacker!

Synnøve. sa...

Hej och godmorgon.
Här tar vi vara på vintern en stund till.
Har fått en frökatalog o posten, men inte läst den hihi...
Har frön jag ska så hemma redan så det behövs inga nya.

Ha en flotters onsdag.
Kramen Synnöve.

Hanneles bokparadis sa...

Synnøve, eftersom vintern finns, så är det lika bra att ta vara på den och njuta ;)
Ha en fin dag, kram.

Annika sa...

Klart att du njuter av vintern!
DET är ju vinter NU och det kan inte vara vår.
Jag blir så trött på allt vårsnack redan innan januari ens är SLUT.
DET kan inte bli vår nu. DET går inte, och hur fel skulle det inte kännas med blommor i feb...???
Helt rätt, Hannele!!! NJUT av vintern i åtminstone 1½ månad till. Sen kan man börja yra om våren :-)

Hanneles bokparadis sa...

Annika, visst är det tjôtigt att många hela tiden gnäller på olika väder och årstider, inte mycket att göra åt, bästa att passa på att njuta :)

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Vacker bild - gillar stolen!
Njut på du - det har ju kommit mer snö ;-))
Ha det gott
Birgitta

Hannele på Hisingen sa...

Birgitta, hurra, får skotta lite :)