Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

21 juli 2009

My Secret Garden

Hannu Sarenström: "Man visar bara det som är snyggt."Dags att åka till Återvinning, fast klart är det inte. Två gånger per säsong klipper jag ligustern, men missade nog en hel del i våras.
I skyddskläder har jag krypit under stor Multiflora och vilda nypon, jag är alldeles för förtjust i det vilda. Jag drömmer om att hitta en sällsynt vildros, som får Lars-Åke Gustafsson att resa till Hisingen.

22 kommentarer:

Johnna G sa...

Men vilket jobb du har gjort och så tjusigt det blev! Skönt när det är gjort, det är en stor belöning att se resultatet.
Ja, nu har du nåt att komma med på återvinningen :-)

Filifjonkan 1 sa...

Morrn Hannele.Jaha du har varit duktig och klippt rent en det blir så mycket grenar att ta reda å sen det är är en hel kärra skrattar,Jag har så bra så jag kan häva ut det i skogen bakom min tomt har ett ställe där som jag lägger på det gillar igelkotten och fåglarna många småfåglar som boar där har jag sett Det multnar så fint underifrån Brukar gräva fram så där fin mulljord du vet lite då och då,

TYRA Hallsénius Lindhe sa...

Oj vilken imponerande hög!
Du fick en snygg häck osså...
kram Tyra

Monica Hansen sa...

Det sägs vara bra motion för häcken med trädgård:)

Hannele på Hisingen sa...

Wannebe bondjäntan, jo, det blev lite mer än tänkt, men nu ska jag sköta backen oftare.

Filifjonkan, vi har bara grannarnas kala gräsmattor runt om,
inte så populärt att lägga grenar där :)

Tyra, nu blev ju häcken nästan naken,
men den växer snabbt fin igen.

Monica Hansen, hihi, det är nog sant ;)

agatha sa...

Vilket jobb du gjort! Puh.
Majbrasa 2010 är klar.
:-D

Hannele på Hisingen sa...

Agatha, brasor i egen trädgård är jag inte så förtjust i, så männen får åka till Återvinning, där kan dom sånt och har mer plats.

Gunilla sa...

Ska Ligustern klippas två gånger per år? - vi brukar nöja oss med en...

Hannele på Hisingen sa...

Gunilla, jag tycker min liguster behöver klippas två gånger för att vara snygg, på våren och på sensommaren.

Synnøve. sa...

Blev snyggt det där. Men gillade det innan med.
Glad att se din rosa vattenkannaväska igen. Den är så härlig.

Det där med fågelbad är inte så dumt. Kan användas till mycket.
De stora emaljfatten kan du väl lägga ner på marken med lite vatten och några flytväxter i?
Det tror jag blir jättesnyggt.

Inget dumt vin det där.
Undrar om det finns på bolaget här...

Nu får du gotta dig vidare. Själv ska jag ha en fika. Får se om jag vaknar.
Kramen Synne.

Hannele på Hisingen sa...

Synne, jag gillar det lite vilda med, men ibland måste man rensa ändå. Emaljfatet ska nog stå i sin praktiska ställning, fåglarna gillar at dricka där. Ha en fin dag, kram.

Mimmi sa...

tack för din kommentar hos mig:)
Ja det är många bilder man fotar via bild fönstret när men är ute och åker och många blir förvånande bra ändå:)
Ditt fågelbad med alla rosenblad var väldigt vackert:)

Ruben sa...

Men Hannele, du är ju nästan som en vildros själv, borde inte det räcka? ;-) /Ruben

Znogge sa...

Snyggt och prydligt blev det! Här klipper Husse just nu vår häck. Ny häcksax är inköpt...

Ruben sa...

Jag menar, räcka för Lars Gustafsson.
/Ruben

Hannele på Hisingen sa...

Mimmi, bra sätt att förlänga livet på sosor.

Ruben, det är så jag tänkte nu ;)

Znogge, jag tycker om att klippa.

Ruben, oj, så tänkte jag inte...

Ingrid E sa...

Snyggt! Du kan det där med klippning, det märks. Även om det ser kalt ut när det är nyklippt så blir det fort grönt igen.

Jael sa...

Jättesnygt!

Hannele - Mamma till Kevin ♥ sa...

Kul att finns någon som också heter Hannele ^^

Kraam
H

Hannele på Hisingen sa...

Ingrid E, jag var tvungen att klippa hårt,
men det kommer att löna sej i längden.

Yaelian, förhoppningsvis.

Hannele-namne, vackert namn,
vi har namnsdag idag i Finland ;)

Hannele - Mamma till Kevin ♥ sa...

Svar:
Tack så mkt! ^^
Jaså? :P haha okej..tack detsamma :D

KRaam
H

Hannele sa...

Hannele-namne, hoppas du fick namnsdagstårta.