Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

17 juli 2009

Helgens heta vintips

Transylvania från Rumänien av Merlot-druvor passar ostälskande draculor.
En riktigt mysig sommarkväll hade vi med sonen och flickvännen.

16 kommentarer:

Znogge sa...

Tack för tipset! Ost är aldrig fel och ett gott vin till så...

Gunilla sa...

Mmm, ost och vin är gott!

Filifjonkan 1 sa...

Åh mums här är en dracula med då... Goda kakor d bakat ser jag i din header

Hannele på Hisingen sa...

Znogge, underbart nu, när man kan sitta ute på kvällarna.

Gunilla, god ost passar alltid.

Filifjonkan, i England fick vi ofta goda hembakade kakor,
när vi besökte dessa vackra trädgårdar.

agatha sa...

Vilken bild i "headen"! Jag älskar fikakalas. Speciellt när det är uppdukat utomhus och det är sommar.
Jag var på födelsedagar på sommrarna hos mina andrakusiner och då fick de alltid halsband av ihoptejpade enkronor, som farmor hade gjort.Sedan blev det storkalas ute med blommande hundkex, smörblommor, midsommarblomster...

Hannele på Hisingen sa...

Agatha, låter som ett fint firande. I England blev det många mysiga fikastunder med hembakat i vackra trädgårdar.

Bibban sa...

mmmmmmm gött
Kram

Moa sa...

Så gott och mysigt, tackar för tipset sådant är alltid välkommet.. Kram/Monica

Sommarträdgården sa...

Fint ställe att provsmaka vin och lite gottor.

Hannele på Hisingen sa...

Tant Brun, god ost passar alltid, kram.

Monica, jag går ofta till hyllan "Tillfälliga bekantskaper" och hittar ett och annat gott.
Ha en trevlig fredag, kram.

Carina, finns det nåt bättre än varma sommarkvällar.

Ingrid E sa...

Spännande, måste jag pröva.
Här är det rosévin som gäller. Har hittat en box De Bortoli, ett australienskt rosévin som tom jag gillar, dricker annars sällan rosé.

Hannele på Hisingen sa...

Ingrid E, på sommaren kan man ju dricka rosé,
fast när jag blir bjuden, dricker jag allt :)

Klimakteriehäxan sa...

Bra med tips. Fast Dracula ...? till den familjen vill jag kanske inte räkna mej ... även om jag vet att jag kan vara lite bitsk ibland.

Hannele på Hisingen sa...

Klimakteriehäxan, vinet var väldigt gott :)

Eva Linnea sa...

Tack för kul vintips!
Kram Eva Linnea
PS Du får gärna maila mig och berätta varför du inte tycker att det där var yoga och vad yoga är för dig i så fall. Det vore jätteintressant att få höra mer.
eva.linnea@live.se DS

Hannele på Hisingen sa...

Eva Linnea, egentligen vet jag inget om yoga, har aldrig velat testa, men värderingarna låter ju helt ok. Kram.