Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

17 september 2008

Rondellhästar på Hisingen

Visst blir man glad av sån här rebelliskhet, en häst med föl.

27 kommentarer:

Paula sa...

Visst blir man glad av dom!!

Hannele på Hisingen sa...

Paula, hoppas denna får stå kvar.

Ingrid E sa...

Underbart! Älskar rondellhundarna. Tyvärr verkar de vara på utdöende. Roligt att Hisingen rondellhästar.

Hannele på Hisingen sa...

Ingrid E, visst är dom söta, hoppas ingen förstör.

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Så jättefina! (Den där pyttelilla vattenkannan du fyndat var supersöt!)

Hannele på Hisingen sa...

Karin, det är min minsta vattenkanna :)

Anonym sa...

Härligt!

Garden Cats + Crafts sa...

Diese Rondellhundar habe ich schon gesehen. Sehr originell!
LG Birgit

Ann-Christin sa...

Vilka fina! Mer rondellhundar till folket!

Anonym sa...

Ja, jag är pro rondellhundar helt klart!

/Monica

Hannele på Hisingen sa...

Nina, eller hur :)

Birgit, ich liebe diese Verkehrsschilder..

Anki, första gången jag ser hästar.

Monica, visst blir man glad :)

Anonym sa...

Jag gillar de rebelliska rondellhundarna! Men i Värmland är alla borta nu tror jag. Det är väl det ambitiösa Vägverket förstår jag.

Anonym sa...

Han/hon trodde att hela innehållet i mjölkpaketet skulle få plats i glaset. När det inte fick det glömde hon av att sluta hälla... Så kan det gå.. /Paula

Anonym sa...

Varje gång jag ser dem så kommer det ett litet leende.
ha det gott
Annika
Naturliga Ting

Anonym sa...

De var ju fina. Här i våra trakter var det längesedan jag såg en rondellhund - det verkar ha mynnat ut!

Hannele på Hisingen sa...

Inga M, dessa hästar är helt nya, ibland är det vanlig skadegörelse och inte Vägverket som gör att de försvinner, tror jag.

Paula, jag har nog glömt sånt ;)

Annika, precis, man blir på gott humör av rondellhundar ;)

Helga, du får bygga en själv ;)

Anonym sa...

En rondellhäst med andra ord ;-) Visst är det trevligt!

Hannele på Hisingen sa...

Znogge, på Hisingen har vi flest hästar per invånare i Sverige..

Synnøve. sa...

Tänk vad en del är uppfinningsrika. Enkel konst men den får ialla fall folk att reagera. Visst är det lustig.
Så fint det bruna stoet är där med sin lilla vita fölunge.
Kul bild Hannele.
Tack för den.
kram på dig.
Synne.

Anonym sa...

Vad fina! Glädjespridare!
Här i Strängnäs har vi haft både "Rondälg" och "Röd Rondelltax med julbock".
Plockas givetvis ner av effektiva vägverket(?). Men bilderna finns kvar http://www.jannealmqvist.com/rondelldjur.html

Hannele på Hisingen sa...

Synne, visst är det kul, när flera får uttrycka sej, hoppas dessa fina hästar får vara kvar.
Ha en solig dag, kram.

Sus, glädjespridare är bra ord :)

Anonym sa...

Rondellhästar... är det det nya efter rondellhundar? Vad kommer härnäst tro, rondellgiraffer hade varit kul.

Hannele på Hisingen sa...

Charlotte, du får bygga rondellgiraffer ;)

P.S.
Jag har svårt att komma in i din blogg, verkar spärrad..

Poppins sa...

Javisst blir man glad!! :)

Hannele på Hisingen sa...

Poppins, eller hur :)

Resa med Herbert sa...

Hej Hannele!

Det är alltid kul med något uppiggande som sådana här rondellhästar.

Och du tack för reklamen av min bloggroman.

En skön helg önskar jag dej
Irene

Hannele på Hisingen sa...

Irene, bloggroman verkar kul, hinner inte själv nu. Ha en fin helg.