Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

22 januari 2008

Sju nya sanningar om mej

1. Jag älskar film, som mest såg jag 100 filmer per år på bio, för fullt pris.
2. jag har aldrig insett mina begränsingar.
3. älskar mörkt öl; porter + chokladkaka = SANT
4. älskar skor, sonen har gjort hyllor och räknat dem.
5. är noggrann med mina drömmar och önskningar, för de uppfylls.
6. är snål och lat, både hemma och på jobbet, vill ogärna göra
samma sak två gånger och är dålig på att slänga saker.
7. När jag var i Paris som ung, hade vi inte råd att åka upp i Eiffeltornet,
vi var på Louvre museum, men hittade inte Mona Lisa.Klimateriehäxan har avkrävt mig sju sanningar, jag är nyfiken
på några killar: Jaska i Sverige, Jonas, Canis Lupus, DMH.

Favoritprogram
* Hur mycket tittar du på TV? Ingenting
* Vilken kategori av TV-program föredrar du att titta på?
Trädgårdsprogram, engelska deckare, må-bra-filmer, kul dokumetär.
* Finns det något du följer slaviskt? Nej
* När och varför stänger du av TV´n? Vi äger ingen tv.
* Skulle du kunna leva utan TV? Ja, vi saknar den inte.Veckans Tjejsnack kommer från Camilla Svensson.

13 kommentarer:

Strumpstickan sa...

Fortfarande ingen tv? Tufft!

Anonym sa...

Näää Hannele,
grönt äpple, chokladkaka och ett glas mjölk, ska det vara!

Anonym sa...

Förresten Hannele, du som gillar mat i alla dess former...
Jag har lagt ut mitt förenklade recept på potatispalt under etiketten KÖKET, inne hos mig! Kom och smaka!

Hannele på Hisingen sa...

Strumpstickan, vi får väl se, när vi köper tv,
kan inte tänka mej att det blir i brådrasket.

Gerda-Thyra, gröna äpplen är inget för mej,
men potatis gillar jag i alla former :)

Ingrid E sa...

Hur kan man föredra att se på vissa program när man inte har TV?:-) Ser också allt mindre på TV. Såg en tidningsfråga där 90%, drygt uppgav att de la ner mer tid på Internet än på TV (och kanske en del tittade på TV via nätet).

Hannele på Hisingen sa...

Ingrid E, jag kanske berättade, vad jag tyckte om förr i tiden, i riktiga nödsituationer kan jag åka till min mamma, som också bor på Hisingen, men nu kan man ju få dvd-filmer i varje vecko- och kvällstidning,
ifall man inte kommer iväg till riktig bio.

Jaska sa...

Kiitos haasteesta, fast det ska vara Jaska i Sverige. Ryhdyn miettimään mikä minussa on totta. :)

Hannele på Hisingen sa...

Jaska, ai, miksi kuvittelin, et ootkin Suames,
eihän kaiken tartte olla tottakaan :)

Filifjonkan 1 sa...

Ohh chokladkaka mörk och kall mjölk det är mums det alla är olika som väl är Så du klarar dig ännu utan Tv ja jag tittar inte heller mycket men ser den där galna skenet bedrar en engelsk serie rolig- Det är väl nästan det enda jag ser..godnatt nu då några timmar blir det

Hannele på Hisingen sa...

Filifjonkan, ännu har vi klarat oss bra utan tv. Kall mjölk är aldrig fel, men kladdkaka med porter är ovanligt lyckad kombination, värt att testas.

Anonym sa...

Det var spännande sanningar om dig... Ingen TV skulle jag nog också klara ett tag iaf, men i längden - nej. Jag tittar gärna på någonting varje dag, men inte timvis.

Klimakteriehäxan sa...

Där hittade jag flera gemensamma nämnare: skor och choklad exvus. Och Paris. Sörj inte Mona Lisa, hon är en besvikelse. Och Eiffeltornet har jag aldrig brytt mig om...

Hannele på Hisingen sa...

Helga, tv är en vanesak, vi hade ju ett par månader på oss att vänja oss vid tanken. Detta är helt frivilligt, om vi ångrar oss, kan vi gå till tv-affären i morgon :)

Klimakteriehäxan, Eiffeltornet skulle jag inte våga gå upp i idag, för jag är ganska höjdrädd. Paris var en besvikelse för mej utan pengar, har inte gjort något nytt försök, ännu.