Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

20 september 2007

Post från Filijonkan

Filifjonkan har skickat ett inbrottssäkert paket, som innehöll världens vackraste glaskarameller, som jag vann i en tävling, som jag inte ens visste jag tävlade i, men jag lyckades tydligen säga något roligt om godis,
paketet råkade landa i den höstvackra eldtornbusken.
Karamellerna trivs just nu bäst bland blåklockorna.

50 000 besökare
Vilken dag, först blir man kallad för trendorakel, får trevlig post, och nu
haft 50 000 besökare sedan i höstas, det känns kul, många trevliga kommentarer, frågor, tack alla som hjälper mej hålla bloggen levande.

28 kommentarer:

Anonym sa...

Gomorron Hannele!

Bra med glaskarameller för dem kan man inte snaska i sig... om man är snasksugen vill säga. Lite hårdtuggat.

Önskar dig en härlig dag!

Anonym sa...

Hahaha... jasså, var det en tävling..!!? Hade ingen aning om det... fniss
Men GRATTIS då, till dig som var rolig! Vackra är de, karamellerna om än något hårdsmälta... varar länge!

Strumpstickan sa...

Nu har det kommit in höga vackra temuggar från dunoon med blåklockor i tebutiken i gången i nordstan vid europa...

Det Mörka Hotet sa...

Ha, ha: NU förstår jag vad du menar när du skriver glaskarameller - häftigt!


DMH/Samuel

Anonym sa...

De ser ju riktigt smaskiga ut, tur att de är gjorda av glas... :-)

Anonym sa...

Nu är Du kändis på min blogg! ;-)

Anonym sa...

Gulliga små karameller

Ha en bra dag

Ingrid E sa...

Karameller av glas och bakelser av cement; Måste vara världens bästa bantningsmetod. Grattis till de vackra glaskaramellerna.

Hannele på Hisingen sa...

Nina, visst är de vackra.

Gerda-Thyra, jag tror ingen visste att det var en tävling :)

Monica H, sånt får du inte berätta för mej..

Samuel, dom är så vackra, små konstverk.

Anubis, se men inte röra :)

Pethra, oj, tackar för äran, mycket har sagts om mej,
men inte... nu får jag leva upp till det :)

Kärleksdravel, visst är Filijonkan gullig.

Ingrid E, men jag bantar ju inte...

Yolanda Elizabet Heuzen sa...

Those little bluebells look very cute. And how nice to see that your new addition arrived safe and sound and in 1 piece. ;-)

Eva Agnes sa...

Tack för besöket hos mig Hannele. Nu var det längesedan jag tittade in hos dig så det var mycket att gå igenom.
Lions loppis hade jag gärna hakat på. Det är som att förflyttas till en anna värld att gå på sådant.
Fint blåklovkeporslin. Förstår att karamellerna trivs bäst där.
Kramar Eva Agnes

Hannele på Hisingen sa...

Yolanda Elizabet, yes, from heaven :)
I love campanulas.

Eva Agnes, på Hisingen händer det saker hela tiden,
det gäller att hänga med :)

Anonym sa...

Men hej så fina de blev i din härliga servisskål med blåklockorna..Ja Filifjonkor tar det säkra för det osäkra när det gäller paket om någon tänker knycka något så skall de i alla fall ha det besvärligt resonerar en Fjonka. Men förstår att du fick använda stora förskäraren mins...fnissar..kram på dig glädjespridare.

Anonym sa...

Filifjonkan, tackar så mycket för paketet, alltid roligt
att få annat än räkningar, karamellerna är som små konstverk, glimmar så fint i ljuset, kram.

Ingrid E sa...

Grattis till 50 000! Det är du värd för du har en jättetrevlig blogg med mycket humor.

Hannele på Hisingen sa...

Ingrid E, tackar, visst är det kul att hitta anledningar att fira.

Anonym sa...

det er dig selv der holder din blog levende med alle dine gode indslag. Fantastiske flotte karameller...

Anonym sa...

Man får buga och gratulera och det var väl tur att du fick ett litet paket så där lagom till 50000 festen.. =)))

Ljuva ro sa...

Roligt att du tittade in på min sida så att jag hittade din! Grattis till 50 000!!! helt otroligt!

n o r d i n g å r d e n sa...

Ja, visst är det kul med blogg och email... Mari.

Hannele på Hisingen sa...

Marianne, det var trevligt sagt, kram :)

Monica, ibland klaffar allting.

Anna, jag tycker också att det är otroligt.

Mari, livet skulle vara mycket tråkigare ;)

Anonym sa...

Grattis till 50 000 besökare!

Godnatt och sov gott!

Poppins sa...

Grattis till 50 tusen-strecket! Och till dina glaskarameller. En liten present blir man alltid glad över.

Hannele på Hisingen sa...

Nina, tack, sov gott du också.

Poppins, tack, visst är det häftigt.
Små presenter tillhör livets glädjeämnen.

Anonym sa...

Grattis till 50 000 besökare. Det är ju en hel stads befolkning.

Anonym sa...

Nicoline, oj, så har jag inte tänkt det..

Millis sa...

Stort grattis till 50 000!!!

Hannele på Hisingen sa...

Millis, tackar :)