Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

14 juli 2007

Spegel av gamla fönster

Lotta har hittat gamla fönster på Återvinning, jag föreslog
att om några blir över, kan hon göra speglar av dem.
Vill man inte göra själv, kan man köpa färdigt i Röda Stugan.
Man kan göra cd- och prylskåp av gamla fönster.
Jag vet inte om dom har semesterstängt.
Röda Stugan hittar man nära gamla flygplatsen i Torslanda.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Vad gullig du är som letar fram foton på "fönsterspeglar" och lägger ut - tack för det. Fint med spegelfönster och skåpet var inte dumt heller men då får jag nog gå snickarkurs först =) Men jag kommer att ta mig en tur till röda stugan och se vad för spännande de har där - jag ahr ju semester nu :)

Hannele på Hisingen sa...

Lotta, hoppas du fick lite idéer, vet inte, om Röda Stugan har semesterstängt nu.

Anonym sa...

Så läckert att göra spegel utav ett gammalt fönster. Det tror jag att jag ska pröva; någon gång i framtiden! :) Röda stugen får jag kolla upp jag med...

Hannele på Hisingen sa...

Karin A, man kan ju måla speglarna i önskad färg,
fast jag tycker träfärgat är också fint.

Strumpstickan sa...

Jättefin spegel!

Hannele på Hisingen sa...

Strumpstickan, ja, den spegeln skulle jag gärna ha :)

Anonym sa...

Kommer på nu att jag har en gammal fönsterbåge stående som just skulle få spegelglas insatt. Dags att skrida till verket nu kanske...

Anonym sa...

Nina, det vill jag gärna se.. glasmästare behöver man också.

Ingrid E sa...

Seglar av gamla fönster har jag bl a i hallen. CD-skåpet var fint, skulle jag vilja ha.

Hannele på Hisingen sa...

Ingrid E, jag får titta närmare nästa gång ;)

Anonym sa...

Ja.. man behöver bara ha fantasi för att återanvända...=)/åsa

Anonym sa...

Åsa, ja, och kanske lite skicklighet ;)

Bloggblad sa...

Spegeln var ju tuff! Jag gjorde en gång en spegel av en gammal oval förgylld fotoram. Men numera gör jag sällan om - jag slänger och fengsjujar... och sjungfejar...

Hannele på Hisingen sa...

Bloggblad, man behöver ju massa speglar i feng shui, bara de är hängda på rätt plats ;)

Jill Wegerup sa...

Har ett tittskåp av ett gammalt fönster. Är fint och hemtrevligt med den stilen.