Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

5 februari 2010

Kallaste januari på 180 år

Hoppas sniglarna dör. Annars njuter jag av varje stund nu.

32 kommentarer:

Ruben sa...

Snyggt med tulpan i snö. Synd om det skulle bli tö!!
/Ruben

Jael sa...

Och vi här har haft den varmaste januari i 60 år....

Med fingrarna i (j)orden sa...

Rätt häftigt att få vara med om detta rekord tycker jag. Igår var en helt underbar vinterdag. Tulpanerna är urläckra. Oskanen ska jag läsa snart trodde inte översättningen var ute än.
Eva

Garden Cats + Crafts sa...

Jag har läst, inte sniglarna dör av denna vinter. Vi måste bekämpa dem igen annars.
Kram Birgit

AnnCharlotte sa...

Klokt att njuta...tids nog får vi göra annat som vi också njuter av. Fast jaga sniglar är förståss ingen njutning ;)

Sylvia sa...

Avblomstrede tulipaner er som et kunstverk, og man kan glede seg litt ekstra over dem.
Ønsker deg en riktig god helg. Og forhåpentligvis er det ikke så lenge til våren er her, med eller uten snegler.....;)

Synnøve. sa...

Är det ett silverkrus dina vackra tulpaner står i? Häftig effekt att sätta dom ute.

Jo jag tror sniglarna dör, de som inte krypit in och gömt sig förstås.
Men vi får hålla tumarna för att de vandrat vidare.
Kramen och skön fredag.
Synnöve.

Eva Linnea sa...

Det gör jag med! Både hoppas att sniglarna dött och njuter av den vita vintern.
En skön helg önskar Eva Linnea

Hannele på Hisingen sa...

Ruben, vi har flera minusgrader idag.

Yaelian, det var då märkligt..

Eva, Sofi Oskanens översättning är helt ny, finns inte ens på biblioteket ännu. Vintern har varit så otroligt vacker, njuter.

Birgit, färre måste de väl ändå bli, kram.

Lilla P sa...

Oj, vilken fantastisk effekt med blommorna mot det vita! Är det inte underbart med all snö så säg?? Jag stortrivs verkligen!! Ha en trevlig helg!!

Hannele på Hisingen sa...

Ann Charlotte, vinterna har varit så ljus och vacker.

Sylvia, visst kan man njuta länge av tulpaner,
trevlig helg, kram.

Synnøve, jag tror inte ölsejdeln är silver, glas i botten, snart antik, jag fick den av mina vänner, när jag fyllde 25, kram.

♥ Eva Linnea ♥ man får passa på att njuta av denna magiskt vackra vinter, trevlig helg, kram.

Hannele på Hisingen sa...

Lilla P, eller hur, visst är det vackert, jag njuter, fotograferar, och andas in det magiska, vi göteborgare är inte så bortskämda med snö ;)

Husbilen Credo sa...

Hej!
Vacker med tulpanerna i snön. En fin färgklick åt det vita. Sniglarn får gärna gå hädan.
Hoppas fästingarna oxå dör ut de gör ingen nytta ändå.

Ha en skön helg!
LottaM

malou sa...

så vackra tulpaner!

Marlenes Varjehanda sa...

Här satte du verkligen färg på det svart-vita, snyggt och inspirerande. Sniglarna bryr jag mej inte så mycket om, värre är det med fästingarna som ju tyvärr verkar överleva vintern bra... hörde om ett fästingbett på en hund häromdagen (ifall det nu inte var en skröna)

Helga - precious sa...

Jag skulle önska att fästingarna dog också...

Åsa sa...

... och fästingarna!

Gunilla sa...

Snigeldöd är faktiskt det enda positiva jag kan se med rådande tillstånd.

Hanneles bokparadis sa...

Lotta M ..ღ det som vi inte vill ha, får gärna dö :)

Malou, vackra ända i mot slutet.

Hanneles bokparadis sa...

Marlene, fästingarna gillar inte mej, men snigarna har gjort väldigt mycket skada i trädgårdar.

Helga, inte mej emot..

Åsa, då röstar vi på det också :)

Gunilla, jag bara älskar rådande tillstånd,
så otroligt ljust och vackert överallt.

Åsa sa...

Trevlig helg! Härlig bild! Vi har mängder med snö- misnt 80 cm - vet inte när vi hade så mycket! / kram såa

Annika sa...

Det är bra, Hannele! NJUT av det ljuvliga här och NU!! Superfin bild!!!
HÄR i DC blir vi just nu dumpade med snö!! EN jättesnöstorm har dragit in, och kommer att stanna i ett dygn. Det snöar massor, massor, massor...Vi blir insnöade, men det är HÄFTIGT!!!
Jag älskar det!! Det kan bli 70 cm when all is said and done...Jag dokumenterar med min kam'ra. ha en fin helg!
Kram!

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, här får vi också vada på sina ställen och det är jag inte van vid, mysigt, tur att jag gillar att skotta snö :)
Kram.

Annika, visst är det spänannde, när naturen visar sina krafter, här är det så otroligt vackert, trädgården mer sagolikt än vanligt, jag njuter, kram.

Maria sa...

Jag hoppas att sniglarna inte flyttar norrut. Men här har vi kallt och mycket snö. Mer än förra året tror jag...

Inger sa...

Hoppas sniglarna dör. Vi har större problem med snön än med kylan. Måtte allt detta ta slut snart.

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Idag har vi haft solsken och lagom kallt.
Trevlig helg
Birgitta

Hannele på Hisingen sa...

Maria, det får vi hopas, men ni har nog tillräckligt kallt. Härligt med snö :)

Inger, nu när vägarna är plogade, kan man bara njuta ;)

Birgitta, visst är det vackert med solsken och snö,
ha en trevlig helg.

Klimakteriehäxan sa...

Jag tillhör dem som är j-t trötta på snön - men ingår oxå i gänget som anser att nästan utblommade tulpaner är fantastiskt vackra!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, men jag gillar att skotta snö ;)

Ingrid E sa...

Här är vi vana vid att det kan vara kallt och mycket snö så här är det kallaste vintern sedan 80-talet någon gång. Skönt att vi numera bara har några minusgrader för det var inte kul att gå till jobbet när det var -22 grader ute.

Hannele på Hisingen sa...

Ingrid E, om havet blåser, så är det tufft.

Filifjonkan 1 sa...

Jamen det värsta är att de gör de ju inte sa en som vet på Tv de är skyddade av snötäcket och sover gott därunder så både sniglar och fästingar överlever suck...