Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

25 maj 2007

Hammarkullekarnevalen 2006

CLICK on images to enlarge.
Varför ska man resa runt världen, när man har allt i Göteborg.
Alla åldrar medverkar.
Matsäck behövs inte, finns massa spännande mat att köpa.
Har du möjlighet, åk och titta på Hammarkullekarnevalen.
Ta vara på tillfälle att lära känna lite på förortens atmosfär.
Missa inte, stämningen är otroligt trivsam.
All sorts musik, sonen är där med sin klarinett med Vikingarna.

25 kommentarer:

Strumpstickan sa...

Vilka härliga bilder du tagit! Ja, det är en rolig karneval men jag hoppar i år för jag inte mår bra. Hoppas de får bättre väder i helgen.

Hannele på Hisingen sa...

Strumpstickan, synd, för det är en upplevelse.

JULIEK sa...

Åååå sånt er roligt : ) Skal du vara med ?

Anonym sa...

Härlig karnevalsstämmning....för långt för mig tyvärr men jag kan ju njuta av dina bilder!

Anonym sa...

Låter trevligt, men som sagt, resan blir ganska så lång, men jag är så nöjd med att få ta del av dina fina bilder!!!
Ha det så trevligt nu!!!
Kramizzz

Anonym sa...

Kul med karnevalen.... men tyvärr hinner jag inte åka dit och insupa karnevalsstämmningen..
Fullständigt fullbokad helg!
Tjejmiddag med modevisning ikväll, Konstepedemins dag imorgon och stort kalas hos nybliven 60-åring på kvällen och på söndag hoppas jag på frukost på sängen...har även hört ryktas om god mat på söndag eftermiddag....
Ha det bra i helgen och passa på att dansa lite salsa för mig också...!

n o r d i n g å r d e n sa...

Wow, vilka bilder, jag trodde det var i Rio!! Jag ser att text i övre delen av inlägget försvinner ibland? Ha en bra helg! Mari.

Hannele på Hisingen sa...

Julie, sonen ska spela i orkestern,
men jag ska inte dansa ;)

Clara, det är verkligen stämning.

Curlingmormor, något år kanske du reser till Göteborg, kram.

Gerda-Thyra, karnevalen återkommer ju nästa år,
ha en riktigt trevlig helg.

Mari, vi göteborgare behöver inte resa till Rio ;)

Anonym sa...

Härliga bilder! Och jag missade karnevalen, tur att Du håller mig uppdaterad. Kram och trevlig helg!

Anonym sa...

Cleo, tycker du ska försöka åka dit, mycket trevligt, kram.

Ingrid E sa...

Verkar kul. Du dansar väl Salsa?
Förmodar att det blir spännande mat. Har du någon favoriträtt?
Hoppas att det blir fint väder.

Det Mörka Hotet sa...

Tyvärr, men kanske vid något annat tillfälle!


Samuel

Stina sa...

Jag blir så glad jämt när du kommenterar. Du är så kul...
Puss Stina


Härliga bilder..

Hannele på Hisingen sa...

Ingrid E, maken och jag gått på nybörjarkurs i salsa och varit ute och dansat några gånger, helst ska man ha högklackat och numera tycker jag det är jobbigt långa stunder. Jag äter vad som bjuds ;)

Samuel, synd, för här är det alltid fest ;)

Stina, kommer du och dansar salsa?

Anonym sa...

Villken färgprakt!
Kul att du besökte mig på nya bloggen...

Stina sa...

*fniss*

Puss

Anonym sa...

Färgsprakande bilder...=) /Åsa

Bloggblad sa...

Hm... här blir det nog mest ligga-i-soffan-och-titta-i-taket-övning... Kanske lite ogräs....?

TYRA Hallsénius Lindhe sa...

Det ser stört skönt ut. Wish I were there.
Nu har vi mastat på och i morgon sticker vi ut!
Jag har gjort en "köttfärsås speciale" som har puttrat i en timme nu. Så i morgon kväll blir det Spaghetti Bolognese ute i skärgården....oh va skönt!
Ha en trevlig helg/kram Tyra

Hannele på Hisingen sa...

Christina, ännu mer färgprakt i verkligheten.

Stina, du borde komma och dansa salsa ;)

Åsa, visst ser det härligt ut.

Bloggblad, ligga ska jag göra, när jag är gammal ;)

Tyra, det var tidigt, ha det så mysigt på båten, kram.

Helena sa...

Härliga bilder!!

Anonym sa...

Helena, du får komma och se live nån gång.

Lis vom Lindenhof sa...

Sieht ja fast aus wie beim Karneval in Rio :-))
Lis

Mia sa...

Oi, det ser da festlig ut. Ja, hvorfor reise bort når man kan finne på all slags moro på hjemmebane. Håper du får en fin karnevaldag og nydelig pinsehelg.

Hannele på Hisingen sa...

Lis, Rio ist in Göteborg ;)

Mia, väldigt fin karneval i år också, önskar dej också en fin pingsthelg.