Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

13 december 2015

tomtebullar

 Vi firar flera födelsedagar i december. Min mor bakade alltid tomtebullar till julen.

12 kommentarer:

znogge sa...

Vilka fina bullar din mamma bakat men själv hade jag fokuserat på rulltårtan där till höger ;-)

♥ Hannele på Hisingen sa...

Znogge, det är jag som har bakat :)

Gunnel sa...

Så fiffigt med tomtebullar! Ser ut som ett mellanting mellan bullar och lussekatter. Det hade mina barnbarn gillat...och säkert jag med. Jag älskar bullar. Trevlig helg

♥ Hanneles bokparadis sa...

Gunnel inget hindrar dej att baka... trevlig helg!

lenaiwales sa...

Oh, vad goda och fina de ser ut!!!!

♥ Hanneles bokparadis sa...

Lena i Wales, trevlig tradition :)

Merja sa...

Mysigt! Kul med egna varianter:))
Ha det gott!

♥ Hannele på Hisingen sa...

Merja, hört att flera finska familjer gör så här.

znogge sa...

Aha! Med beröm godkänt i alla fall :D

♥ Hanneles bokparadis sa...

Znogge, uppskattas av både barn och vuxna :)

helga sa...

Vår son fyller också snart, den 23:e.

Tomtebullar såg kul ut!

♥ Hannele på Hisingen sa...

Helga, ungefär som maken, han fick aldrig sommarleksaker...