Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

20 april 2015

min lunch gungar

Här var det stadigt och fint att fika i solen.
Nu har sonen sjösatt och masten är på, gungar lite.
Även den yngsta tycker detta är roligt.

6 kommentarer:

znogge sa...

Sjön suger så där kan ni luncha gott :-)

♥ Hannele på Hisingen sa...

Znogge, lite ovan vid gungning efter vintern :)

Anna/notonmusic sa...

Har du varit mycket ute på vattnet Hannele? Själv är jag en tvättäkta landkrabba men vi har börjat titta på båtar. Gubben hade båt i sin ungdom. Tänkte jag skulle bli vän med havet vilket jag aldrig riktigt varit...

♥ Hannele på Hisingen sa...

Anna, jag föddes som landkrabba men man kan ändra sig... Nu bor vi ju på en ö, en kilometer från havet, jag gick på en nybörjarkurs i segling för många år sedan. Nu är det sönerna som står för vatten- och båtliv, jag får hänga på :)

P.S.
Det var i alla fall jag som lärde dem simma och dyka i havet :)

Helga sa...

Åh vad mysigt!

♥ Hannele på Hisingen sa...

Helga, hur mysigt som helst att bo på en ö ♥