Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

22 juni 2014

egen flädersaft

Maken cyklade efter fläderblommor, några flaskor saft i frysen nu.

8 kommentarer:

Metronyx sa...

Lite nyfiken, är det plockaren eller bloggerskan som saftade ? : D Här blir det nog snart rabarber saft!

♥ Hanneles bokparadis sa...

Metronyx, bra fråga, det blev samarbete och vi buteljerade tillsammans. En gång testade plockaren fläderbloms-champagne, men en flaska exploderade...

ulla laiho sa...

Jag håller på att föryngra min fläderbuske, så det blir inte så mycket blommor i år. Jag får trösta mig med rabarbersaft.

Glädjekällan sa...

Vi behövde inte ta till cykeln. Nu finns lite flädersaft i frysen, saft som bara innehåller hälften av den sockermängd som rekommenderas i recepten.
Ha det gott
Birgitta

Jael sa...

Det måste vara gott:)

♥ Hanneles bokparadis sa...

Ulla Laiho, rabarber är bra tröst!

Birgitta, vi har en buske hemma, jag försökte också minska på sockret.

Jael, det finns att köpa färdig flädersaft :)

Klimakteriehäxan sa...

Flädersaft är god men inte värd besväret, har jag kommit fram till, man dricker när den är ny men glömmer den sen.

♥ Hannele på Hisingen sa...

Klimakteriehäxan, så svårt var det inte, finns även färdig på coop och ica.