Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

15 oktober 2013

Höstens vackraste berg på Hisingen

Den finska midsommarrosen är en höjdare.
Det mesta håller på att byta färg nu, japansk trollhassel.

13 kommentarer:

znogge sa...

Ja, nu händer det mycket färgmässigt!

Hannele på Hisingen ♥ sa...

Znogge, hösten är min favorittid på vårt berg :)

Helga sa...

Vad fint du har det!

Hannele sa...

Helga, vi har satsat lite på hösten :)

Maria sa...

Tycker så mycket om höstens färger. Jag suger åt mig som en svamp.

Hannele på Hisingen ♥ sa...

Maria, visst blir man glad!

Annika Christensen sa...

Underbara höst! Underbara berg!

Allt gott
Annika

Hannele sa...

Annika, eller hur!

Klimakteriehäxan sa...

Vackert - vi har varit ute i snarlika ärenden du och jag! Önskar dig en fortsatt härlig höst!

NinaH sa...

Mycket vackert!

Hannele på Hisingen ♥ sa...

Klimakteriehäxan, lycka är en egen trädgård!

Nina H, vi har satsat på höstfärger.

Merja sa...

Så vackert röda bladen blir! Tur att jag planterade ner den här i förra veckan:))
Ha det gott!

♥ Hannele sa...

Merja, mycket tacksam ros :)