Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

11 maj 2013

Använd inte kniv

Skär inte rabarbern utan dra upp hela stjälken, det mår plantan bäst av.

9 kommentarer:

Suss o Kai sa...

:) brukar jag göra men har aldrig förstått att det varit för att skydda plantan Kram Suss

Hannele på Hisingen sa...

Suss, jo, skär man av stjälken gör att den kan ruttna, kram.

Klimakteriehäxan sa...

Men sen får man ta till kniven va?
:-D

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, ja, men försiktigt, inte skära fingrarna...

Stina sa...

Så gör jag med. Bara dra och hoppas på att man själv står kvar. :-D Kram

znogge sa...

Hade jag ingen aning om! Nu har vi ingen rabarber just nu men...

Hannele på Hisingen sa...

Stina, hihi, lite spänning :)
Kram

Znogge, så är det med de flesta växterna, inte bra att klippa ner på hösten, då ruttnar exempelvis perennerna lättare.

Inga M sa...

Om jag ändå hade några rabarber att dra i! Har försökt men de växer inte hos mig. Gott är det ju att äta som kräm och soppa

Hanneles bokparadis sa...

Inga M, som tur så kan man köpa rabarber, vi gillar också kräm.