Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

11 maj 2013

Använd inte kniv

Skär inte rabarbern utan dra upp hela stjälken, det mår plantan bäst av.

9 kommentarer:

Suss o Kai sa...

:) brukar jag göra men har aldrig förstått att det varit för att skydda plantan Kram Suss

♥ Hannele på Hisingen sa...

Suss, jo, skär man av stjälken gör att den kan ruttna, kram.

Klimakteriehäxan sa...

Men sen får man ta till kniven va?
:-D

♥ Hannele sa...

Klimakteriehäxan, ja, men försiktigt, inte skära fingrarna...

Lilla Kullan sa...

Så gör jag med. Bara dra och hoppas på att man själv står kvar. :-D Kram

znogge sa...

Hade jag ingen aning om! Nu har vi ingen rabarber just nu men...

♥ Hannele på Hisingen sa...

Stina, hihi, lite spänning :)
Kram

Znogge, så är det med de flesta växterna, inte bra att klippa ner på hösten, då ruttnar exempelvis perennerna lättare.

Inga M sa...

Om jag ändå hade några rabarber att dra i! Har försökt men de växer inte hos mig. Gott är det ju att äta som kräm och soppa

♥ Hannele sa...

Inga M, som tur så kan man köpa rabarber, vi gillar också kräm.