Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

9 juli 2011

Dra-maten

Jag har tröttnat på tunga matkassar på bussen.

18 kommentarer:

Inger sa...

Matchar perfekt o så praktiskt:)

AnnCharlotte sa...

Vilken fin dramaten....
Och att bära tunga kassar är inget kul....

♥ Hannele sa...

Inger, klart att det ska matcha ;)

Ann Charlotte, hittade på ikea..

Znogge sa...

Praktiskt och så snygg! Härligt att de finns i roliga färger och fönster också.

Znogge sa...

Jag menar så klart MÖNSTER!

♥ Hannele på Hisingen sa...

Znogge, finns säkert för varje smak.

Västanvind sa...

En sådan skulle t.o.m. jag kunna tänka mig :)
Så slipper man ta bilen när man handlar tunga saker.
Annars har jag varit smått allergisk mot skotskrutiga Dramaten , som dom var förr.

♥ tant Hannele på Hisingen sa...

Eivor, jag är inte allergisk mot något ;)

Britt sa...

det är nog ingen dum idé med sådan vagn, det är tungt med påsar//Britt

♥ Hannele sa...

Britt, jag borde ha skaffat innan...

Suss o Kai sa...

Vad bra det är med en sån, slippa få ont över allt Kram Suss

♥ Hannele på Hisingen sa...

Suss, verkligen, onödigt med tunga kassar.

Monica sa...

Såå jättebra grej! Och numera är den ju dessutom kåmilfå även för icke-pensionärer! Har själv en zebrarandig...

♥ Hannele sa...

Monica, toppen, låter läckert, helt onödigt att bära på tunga saker.

Klimakteriehäxan sa...

Och har man en dra-maten ska den självklart vara rosa. Samt stå och vila vid en nyponbuske ... :-D

♥ tant Hannele sa...

Klimakteriehäxan, eller hur :)

Ann-Christin sa...

Snygg! Jag har en liknande - väldigt användbar!

♥ Hannele på Hisingen sa...

Ann-Christin, verkligen, borde skaffat mej tidigare.