Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

10 maj 2011

Veckans bukett

Bergenia är klart underskattad, fin i bukett också.

13 kommentarer:

Tankevågor sa...

Jättefin bukett! Visst har du rätt...Bergenia är underskattad. Jag brukar ta in någon i vas jag med. Har såna som växer ute på ön i nästan ingen jord alls på berget.

Cicki sa...

Håller helt med. Hade ett jättebestånd med bergenia när jag bodde i villa. Den var fin även när den inte blommade. Lättskött är den också....:-)

Gunilla sa...

Har alltid älskat bergenia!

Hanneles bokparadis sa...

Tankevågor, man ska vara rädd om sånt som trivs på berget.

Cicki, vackra blad fyller alltid sin funktion, jag har sett så fina planteringar med bergenia.

Gunilla, jag med ;)

AnnCharlotte sa...

Jag gillar Bergenia...den har många fördelar.
Ha det bra ;)

Stina sa...

Fina blommor. Jag har massor av de där både här hemma och vid stugan. Jag väntar bara på att de ska slå ut.
Kram Stina

Hannele på Hisingen sa...

Ann Charlotte, eller hur.

Stina, visst är blommorna fina, kram.

Znogge sa...

Supersöt så den ska verkligen inte underskattas! I perfekt sälskap också.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, sant, jag har sett fina planteringar.

Helga sa...

Jag har ingen sådan men ser den ju i många trädgårdar - nästan överallt! Den gjorde sig ju fint där i buketten...

Ruben sa...

Jag vet de som VERKLIGEN uppskattar bergeniablomma - rådjuren.
/Ruben

Ruben sa...

PS
Vi får aldrig njuta av våra för de otäckingarna är alltid ett steg före. Tror jag ska skicka dem till Hisingen.
/R

Hanneles bokparadis sa...

Helga, bergenia är underskattad i Sverige,
i England har jag sett vackra grupper.

Ruben, rådjursstek är gott :)