Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

19 maj 2011

För sista pengar

På Dublins flygplats köpte jag James Joyces Odysseus, för den hade den vackra gångbron Ha'penny Bridge på omslaget, där jag gick samma dag.

14 kommentarer:

Inga M sa...

Jag var i Dublin en gång för sååå himla länge sedan, 1972 var det. Det var första gången i mitt liv, då 22 år gammal, som jag såg fattigdom och uppenbart fattiga människor. Minns inte på vilken sida av Liffy som det var. Men det lär ha ändrat sig och landet har fått ett ekonomiskt uppsving, även om det gått lite neråt också.

Znogge sa...

Klart att du måste slå till då!

Helga sa...

Kul att nyttja de sista slantarna till den boken.

Jag har varit i Dublin tre ggr men bara genom jobbet. Har bl a åkt sån där dubbeldäckarturistbuss genom stan och varit på pub med musik och dansuppträdanden...

Anonym sa...

Å lät mysigt! Att vara i Dublin...själv åker jag till Skottland i höst :) det blir kanon det med!
kramar Di

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Förstår att du var tvungen köpa boken, men nu måste du ju läsa den också! Berätta sedan om den är läsvärd!

Gunilla sa...

Trevligt minne!

Hanneles bokparadis sa...

Inga M, mitt första besök på Irland.

Znogge, ett trevligt resminne.

Helga, låter som du upplevt det viktigaste :)

Hannele på Hisingen sa...

Karin, min avsikt är verkligen att läsa denna klassiker.

Di, jag är lite avundsjuk ;)

Gunilla, eller hur, ska bli roligt att läsa när jag promenerat där själv.

Tant Grön sa...

Vilket bra sätt att använda det sista av reskassan! Nu har du dessutom ett läsprojekt som lär räcka hela sommaren.
Dublin är väldigt trevligt!Särskilt om man gillar musik och böcker och Guinness.

Hannele på Hisingen sa...

Tant Grön, det blev mycket musik, Guinness, böcker och trädgårdar :)

Synnøve. sa...

Fint omslag var det på boken tycker jag.
Förstår att du ville ha den eftersom du passerat på bron.

Hoppas du haft en skön tid på den gröna ön.
Kram Synnöve.

Hanneles bokparadis sa...

Synnøve, jag har njutit av varje stund :)
Kram.

Klimakteriehäxan sa...

Då återstår bara läsningen. Hoppas du inte kroknar.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, jag behöver inte läsa allt på en gång :)