Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

12 april 2011

Tusen silkespappersomslag

I London finns allt, även en affär som sålt silkespappersomslag till apelsiner: Collectors Shop på Victoria Street 17a fanns i alla fall år 1953, när Sigge Hommerberg skrev Om ni reser till London. Finns affären kvar än?
Jag älskar att läsa gamla reseböcker.

9 kommentarer:

Poppins sa...

Man vet aldrig med London. Om det finns en marknad för något så lär det finnas i London.

Klimakteriehäxan sa...

Ja jösses - apelsinerna hade silkespappersomslag!!!!! det hade jag alldeles glömt bort!

Hannele på Hisingen sa...

Poppins, visst är det otroligt :)

Klimakteriehäxan, mycket man glömt...

NinaH sa...

Japp-Hannele finns! On line i alla fall! http://www.collector-shop.com/ .......;-)
Och du: Den om villaträdgårdarnas historia äger jag. Och har varit i kontakt med författaren!;-) För i hennes bok fann jag en annons som jag suttit på KB och sökt efter med ljus och lykta!! (för min forskning kring Nils) Ibland har man tur!;-) Boken är bra på många sätt, alltså!;-)

Znogge sa...

Skulle inte förvåna mig. Vissa affärer bara finns i evigheter! Häör till...

Hanneles bokparadis sa...

Nina H, hihi, tack, jag försökte leta men var osäker. Jag är lite avundsjuk på den boken, och att du träffat henne, ska nog skaffa den.

Znogge, härligt att allt inte förändras.

Helga sa...

Kul!

Jag samlade på godispapper när jag var liten. Slätade ut papperet och klistrade in det i en anteckningsbok.

Jag samlade även på olika plastkassar - de skulle vara unika och helst från resor utomlands.

På mitt rum hade jag en skyltdocka utan huvud också...

Filifjonkan 1 sa...

Hej Hannele. Skrattar Jag samlade på silkespapper från apelsiner när jag var liten de som var runt blodapelsinerna var tjusigast minns jag n.,Undrar var de blev av? Har glömt det men nu poppade det upp i ditt inlägg här. Hoppas solen kommit till er nu men regn utlovade de idag

Hanneles bokparadis sa...

Helga, du väcker nya minnen,
klart man sparade på de fina pappren ;

Filifjonkan, dom kanske finns i London ;)