Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

11 april 2011

Marimekkos vårmode by Maarit

Något för alla smaker vid Kungsgatan, snygga skor och väskor till (KLICKA).

9 kommentarer:

Filifjonkan 1 sa...

Hej Hm näe det var inte riktigt min stil men någon väska kan man ju tänka sig faktiskt kanske någon sko men som sagt behöver ju inget av det fniss..särskilt inte skor,,,skrattar.

Sylvia sa...

Jeg bare elsker Marimekko, men ikke alt er lik meg. men jeg har en genser og en kjole med label Marimekko på!!!!

Hanneles bokparadis sa...

Filifjonkan, tidlöst mode, inget slit och släng.

Sylvia, dom har ju många designer och olika stilar.

Znogge sa...

Ah, de svartvita klänningarna. Bara så otroligt läckra!

Hannele på Hisingen sa...

Znogge, och så tidlösa, inga engångsklänningar.

Klimakteriehäxan sa...

Jag kan tyvärr inte längre ha Marimekkos kläder. Konstigt skurna frfr allt över bysten. Och dyra. Synd, för jag är gammal fan. Älskar fortfarande tygerna. Och Vuokko!!!

Hannele på Hisingen sa...

Klimakteriehäxan, jag hittade en prickig tröja :)

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Minns fortfarande alla underbara marimekkoklänningar jag fick låna av en god vän i början på 1970-talet när jag väntade vårt första barn.
Nu letar jag tygerna på loppisar men de är inte så lätta att hitta.
Ha det gott
Birgitta

Hannele på Hisingen sa...

Birgitta, men nya tyger finns att köpa, finns ett par affärer i Göteborg.