Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

8 mars 2011

Storleken har ingen betydelse

På fet-tisdag får min semla vara liten, bara den är äkta.

14 kommentarer:

Znogge sa...

Klart den ska vara äkta! Något annat är det INTE tal om ;-)

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, inte en sån här dag :)

Inger sa...

Äkta semla ska det va, inga konstiga nymodigheter, jag lyckades trycka i mig en jättestor:)

Hannele på Hisingen sa...

Inger, jag delade en äkta med maken :)

Merja sa...

Håller med. Köpte riktiga på kondis idag:) Ibland så bakar jag egna,men lite svårt nu med en hand;)
Nu mumsar vi vidare:D

Hannele på Hisingen sa...

Merja, vi äter inte så många,
så jag bryr mej inte om att baka..

Klimakteriehäxan sa...

Tänk att i dag har jag inte semlat.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, så viktiga saker missar jag inte..

Dorpan sa...

min måste vara stor JÄTTEstor hahaha

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Äkta och stor är det som gäller ;-)
Ha det gott och ät semlor
Birgitta

Annika sa...

Stor ska den vara!! OCH äkta, kardemumma i bullen, mkt grädde och MYCKET mandelmassa. men size does matter ;)
JÖSSES som jag saknat semlor idag...

Hannele på Hisingen sa...

Dorpan, jag delar min med maken :)

Birgitta, eller hur, andra bullar äter man andra dagar.

Annika, lätta att göra mandelmassa själv an mandlar..

Annika sa...

Mandelmassa finns att köpa också här. Odense bla, så det är inget problem.
men en konditoribakad semla slår allt :) och ngt sådant finns inte här på fiken...BUHU!! Oh well, jag har ju fått en hembakad iår iaf, så jag ska inte klaga.

Hanneles bokparadis sa...

Annika, aha, men jag har fått fina hembakade också :)