Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

3 augusti 2010

På tåget

Det är mysigt att resa och ha en pocket i väskan. Om tåget inte stannar i någon tunnel, så är jag hemma i mitt paradis snart igen från huvudstaden.

11 kommentarer:

Znogge sa...

Då får vi hoppas att tåget rullar på som det ska. Även om du har en pocket i väskan ;-)

bokhyllan sa...

Borta bra, men hemma bäst. =)

Dorpan sa...

Glömde skicka paketet (ligger klart på byrån haha...)innan jag drog till Småland men skickar det på torsdag=)) kram..

Inger sa...

Skönt att komma hem, läsning måste man alltid ha med sig:)

AnnCharlotte sa...

En pocket i väskan borde man alltid ha med sig....

Hannele på vift sa...

Znogge, ett större signalfel och förseningar..

Ting, så är det nog..

Dorpan, jag väntar :)

Inger, roligt med omväxling också.

Ann Charlotte, jag har ofta en pocket i handväskan, då blir man mindre irriterad, om man behöve rvänta.

Helga sa...

Då får vi hoppas på att det inte blir ett tågstopp :)

Klimakteriehäxan sa...

Vilken pocket var det? Och tog du upp den ur väskan???

Hannele på Hisingen sa...

Helga, bara en ½ timmes singalfel på vägen upp..

Klimakteriehäxan, det blev en tjock Idioten av Dostojevskij.. på finska :)

Klimakteriehäxan sa...

Imponerande!

Hannele på Hisingen sa...

Klimakteriehäxan, jag är lite impad själv ;)