Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

26 mars 2010

Modern baby

Att en scanner fungerar även som telefon visste jag inte,
förrän jag var ute och shoppade med mitt barnbarn.Förmodligen skriver hon här SMS till morfar.Mitt barnbarn kommer nog att hänga med i utvecklingen.

21 kommentarer:

Znogge sa...

Dagens barn föds in i en teknikvärld som vi fått växa in i. Det är stor skillnad!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, det mesta är naturligt för dem.

Helga sa...

Vilken sötnos... Det blir nog en liten tekniknörd det där ;)

Inger sa...

Inget konstigt alls för de små.
Underbart med barnbarn, eller hur, mina kommer i morron.

Hanneles bokparadis sa...

Helga, hon kommer i alla fall få all hjälp hon behöver för att komma igång :)

Inger, barnbarn är verkligen livets efterrätt.

Filifjonkan 1 sa...

Morrn Hannele haha hon kan ordna dig ett e-leg då fast det går med ditt banklegitimation också samma som du har till apoteket. Vad hon växer ser på mitt med 70 cm lång redan skrattar. Minns bilden på din när hon var så där liten härligt är det ha en skön fredag

Med fingrarna i (j)orden sa...

Vänta bara, snart har barnbarnet en egen blogg! (om det inte är totalt omodernt om ett par år förstås)
Ha en skön helg,
Eva

Eva Linnea sa...

Ungarna får det ju med modersmjölken nu för tiden! Hänger med från första början och sen är allt så självklart för dem.
En skön fredag önskar Eva Linnea

Gerda-Thyra sa...

Hon är verkligen "ett barn av sin tid"!

Hanneles bokparadis sa...

Filifjonkan, jag går aldrig på apoteket, tänkte jag nästan säga.. Visst växer mitt barnbarn och lär sig nytt hela tiden, kul, ha en bra fredag.

Eva, klar, och hon sitter säker och skriver på sin blogg trådlöst på en spårvagn ;)

♥ Eva Linnea ♥ mycket har kommit från modersmjölken, de tycker det mesta är naturligt, nyfikna och läraktiga.

Gerda-Thyra, verkligen, kanske mitt ansvar att lära henne lite om prinsessor och troll också ;)

Njut i din trädgård sa...

he he jag ska precis till mataffären, måste kolla in scannern, det hade jag inte en aning om! ;o)

Synnøve. sa...

Det är så fashinerande att se små barn för de lär sig så fort.
Det kommer bli en teknisk dam det där.
Kramen.

Hannele på Hisingen sa...

Njut, hihi, man lär sej nytt hela tiden ;)

Synnøve, mitt barnbarn kommer inte att vara rädd för något, hon är så ivrig och vill sej nytt hela tiden, kram.

AnnCharlotte sa...

Ingen tekniknoja där inte....

Bibban sa...

Det är jag övertygad om;)) gulligt!
Kram på fredakvällen:) Bibban

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Förstår att du har ett försigkommet barnbarn. Något annat är helt otänkbart ;-))
Inte i kortärmat men väl i tröja, idag.
Trevlig helg
Birgitta

Hanneles bokparadis sa...

Ann Charlotte, tur, eller hur.

Bibban, ha en trevlig fredag, kram.

Birgitta, hon får ju testa och prova en del saker är hon riktigt duktig på, kul att få följa med henne, trevlig helg.

Annika Christensen sa...

Utan tvekan kommer det att gå fin fint för henne.
Ha det
Annika

Hanneles bokparadis sa...

Annika, jag har redan köpt lite trädgårdsböcker åt henne ;)

Maria Berg sa...

Tänk vad unga dagens ungdomar är och det skall börjas i tid! Härligt fångat det på bild, MB

Hannele på Hisingen sa...

Maria, allting är så naturligt för dem, deras nyfikenhet är så härlig, lust att lära.