Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

25 mars 2010

Gammal fil 4

På Jungfru Marie Bebådelsedag passar hemmagjorda våfflor.KLICKA bilden större, så går receptet att läsa bättre.
Kolla på Gerda-Thyras underbara påskägg á la Stig Lindberg.

20 kommentarer:

Bibban sa...

mmmm gott!
Kramen

Helga sa...

Vi ska på våffelkalas hos mina föräldrar i helgen - det ska bli mumsigt!

Tigris Predikantan sa...

Wow, den var så fina så ... ids man äta den? Utan att tycka synd om ... ? *ler*
:)

Hanneles bokparadis sa...

Bibbann våfflor kan man äta hela året.

Helga, vår dotter har bjudit oss på torsdag :)

Tigris Predikantan, det lovar jag ;)

Anonym sa...

Det var fnt och romantiskt att ta bort en bit och göra ett hjärta av våfflan.

Mitt våffeljärn har försvunnit i "hanteringen", så det får väl bli pannkakor istället :)

Hälsn. Eivor

Hanneles bokparadis sa...

Eivor, så lätt att göra, just den biten
skulle ett födelsedagsbarn ha ;)

Johnna G sa...

Mmmm så gott! Skulle "behöva" inhandla ett nytt våffeljärn... känner att det vore bra för själen :-)

Hanneles bokparadis sa...

Bondjantan, dottern köpte en ny våffeljärn i går för 160 kr. Man kan ju äta våfflor hela året, men lite olika pålägg.

skogsnuvan sa...

snyggt snyggt. Jag hade glömt det där med våffeldagen. Jag har ett gammalt våffeljärn som man tar bort ringarna ur vedspisen och sätter ner det och det går att snyrra så det blir stekt på båda sidorna Jättegoda blir dom

Hannele på Hisingen sa...

Skogsnuvan, kul, mitt recept här
gör goda våfflor även på vanlig elspis.

Gerda-Thyra sa...

Gott med våfflor... det är väl imorgon man ska grädda och äta dessa godsakerna... tror jag ska göra lite matigare variant med röd stenbitsrom, lök och cream fraiche, vad tror du om det, låter det inte gott?

Filifjonkan 1 sa...

Ja da våfflor det är gott det med grädde och blåbärssylt eller färska bär till skall ha det till påsk med som "våffeltårta" det är ett önskemål rån de som kommer då! Ja jag har sett GerdaThyras härliga Stig Linbergägg och den andra bloggen med. så läckret har hon gjort

Hanneles bokparadis sa...

Gerda-Thyra, det är ju så bra med våfflor, att man kan fylla med vad som helst. Min favorit är fruktsallad, då kryddar jag med lite ingefära.

Filifjonkan, bara fantasin som begränsar, hur man äter sina våfflor. Visst gör Gerda-Thyra fina påskägg.

Christina sa...

Jag åt våfflor i söndags, men det kanske blir i morgon igen! Gott!
Ha en bra kväll!
Christina

Hanneles bokparadis sa...

Christina, våfflor kan man äta varje dag :)

Merja sa...

Nästan som godis:) Mums!
Här skulle de passa på att äta våfflor imorgon..när jag jobbar kväll;)

Znogge sa...

Inte köpte jag något våffeljärn i dag heller. Kanske läge att köpa begagnat på loppis för ingen verkar använda sina järn...

Hanneles bokparadis sa...

Merja, godis eller förrätt, man kan ju välja efter smak och tycke. Man kan också mikra en våffla efteråt..

Znogge. dottern köpte ny för 160 kr.

Synnøve. sa...

Här blir det hemmagjorda våfflor och hemkokt blåbärssylt till eftermiddagskaffet.
Gott så det förslår.
Kramen Synnöve.

Hannele på Hisingen sa...

Synnøve, mums, då fikar jag hos dej :)
Kram.