Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

14 september 2009

Vi bara njuter

Mitt fina bokmärke fick jag av Maria.Det har varit helt underbara höstdagar och vi äter och fikar ute.

Hilma vill testa down hill cykling med en snygg engelsman.
(Bara för de barnsliga med barnasinnet kvar.)

17 kommentarer:

NinaH sa...

Heja Hilma!!;-)

Gerda-Thyra sa...

Ja visst har vi det mysigt lite "till mans" i det fina höstvädret!

AnnCharlotte sa...

Ja nu är riktigt härligt....Jag är inte lika modig som Hilma;)

Hannele på Hisingen sa...

Nina H, Hilma är en tuff tomte :)

Gerda-Thyra, visst har det varit härligt.

Ann Charlotte, inte jag heller ;)

Ingrid E sa...

Underbart att fortfarande kunna vara så mycket ute i skönt väder. Undrar om inte det fina vädret är en orsak att svininfluensan fått ett mindre utbrott än förväntat. Folk är ute istället för att smitta varandra inomhus.

TYRA Hallsénius Lindhe sa...

Sannerligen underbart Hannele, har precis avnjutit en 'parisare' på trappan, enkelt och gööör gott!

Kram Tyra

Hannele på Hisingen sa...

Ingrid E, det har varit helt otroligt, inte ens kofta behöver vi. Alla uterestauranger är fulla, folk studerar utomhus.

Tyra, visst är trädgårdsliv härligt.
Kram.

Maria sa...

Titta, vilket fint bokmärke!! ;)
Ser härligt ut med fika i solen.

Sylvia sa...

Åååå, så deilig i solen. her har det også vært sol i det siste, og det har visst straffet seg for meg, jeg har blitt syk, urk!!
I avisen i dag står det om Hisingen. At det er en drabantby i Gøteborg, der det bor mest utlendinger, og der ungdommen tenner på bilene på kveldene. Stemmer det?
Jeg håper deres bil får stå i fred.

Hannele på Hisingen sa...

Maria, ett bokmärke som gör mej glad :)

Sylvia, det var ju inget vidare, du får dricka varmt te, sova och sköta om dej.
Man ska inte tro allt som står i tidningarna... Det är rätt så lugnt, vi märker inget och jag rör mej överallt.

Inger sa...

Blev förvånad på lunchen i dag över värmen - underbart!

Tant Grön sa...

Tänk att det dök upp en varm sol till slut! Och vädret ska hålla i sig hela veckan, underbart. Jag har satt på mig mina starkaste glasögon, men jag lyckas ändå inte spana in titeln på boken....men den passar säkert till fikat!

Hannele på Hisingen sa...

Inger, det har varat ganska länge, härligt.

Tant Grön, lag läser Virginia Woolfs Ett eget rum, min läxa till tisdag.

TYRA Hallsénius Lindhe sa...

Parisare.. Hannele nej det är inte en hamburgare, man tar en brödbit och trycker på köttfärs (typ köttbullssmet)på den, sedan steker man den sakta i stekpannan på båda siderna. Man kan ha hackade rödbetor och/eller kapris i smeten också. Det finns väl lite olika varianter.

Det är riktigt gott.

Hannele på Hisingen sa...

Tyra, nästan som en hamburgare ;)
Låter gott, jag borde testa.

Tant Grön sa...

Viginia Woolf, då är det långsamläsning som gäller...har inte läst Ett eget rum, men förra sommaren tog jag mig igenom To the Lighthouse. Vi skulle åka till Skye och besöka en by som den boken påstods handla om. En liten liten tunn bok som det tog flera veckor att läsa. Men så bra!Mycket atmosfär,mycket vemod, många tankar.

Hannele på Hisingen sa...

Tant Grön, Viginia Woolf är ju inte lätt, det var spännande att läsa Ett eget rum från 1928, tio år efter kvinnorna fick rösträtt i England.
Kul att besöka böckernas platser.