Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

12 juli 2009

Två fågelskrämmor

Den ena heter Henry VIII och hade sex fruar, den andra dricker Pimm's. Bilden är tagen på Hampton Court Palace Flower Show, världens största trädgårdsmässa. Jag har en del att packa upp och kolla i trädgården.

Hemresan
Världsvant från Hisingen på Heathrow läser jag 22F på boardingkortet inringat av flygpersonalen. Jag börjar promenera i de långa korridorerna mot Gate 22, som är längst bort. Inte en levande själ i sikte, lite konstigt ser det också ut. Som tur är så kommer det en neon-klädd man och jag frågar, om jag kommit rätt? Han upplyser mej om att 22F är min sittplats på planet. Coolt försöker jag hitta tillbaka i labyrinterna, låtas inte om personalen som tittar undrande på tanten som gått vilse. Värre för mina reskamrater som fick nödlanda med British Airways på Arlanda, inte kul.

20 kommentarer:

annette sa...

Ja, det gäller att hålla god min, det kan man göra så länge det inte verkar som om flyget lyfter utan att vi är med;)
Jobbigt för Dina reskamrater att nödlanda, sådant måste vara väldigt jobbigt att uppleva, förstår att vi får se bilder från Din resa senare.

Ha det så gott!

Kram //annette

Hannele på Hisingen sa...

Annette, jag hade ju ganska gott om tid att irra omkring på flygplatsen. Är man flygrädd, så är det verkligen inte roligt att nödlanda, flygpersonalen hade inte upplevt något liknande på 15 år.
Ha det bra, kram.

NinaH sa...

Alltså Hannele- jag är avundsjuk så jag är grön! Englandsresa, Hampton Court-mässan... och Sissinghurst också...? Suck.... En dag kanske jag kan få göra en så´n resa igen....
Fniss.... Inte lätt med alla termer, sifffror, beteckningar mm inom flyget!! Tur du till slut kom rätt!;-)
Men usch för upplevelsen dina kamrater fick vara med om!!

Piondröm sa...

Tänk att den väskan har även varit i våran trädgård och nu är den på världens största trädgårdsmässan.
Ovanligt söt fågelskrämma, hon till höger. Den kan nog inte skrämma bort några skator.
Kram Carina

Hannele på Hisingen sa...

Nina H, flyg är inte helt enkelt. Nu är jag full av nya idéer och inspiration, det är underbart att se allt vackert i England, nu har jag massor med bilder att titta på i regniga dagar.

Carina, hihi, gulligt sagt ;) Nu har den rosa väskan varit med på nya äventyr igen, ska visa lite bilder om platser, som jag tyckte om, kram.

Inger sa...

Åh, så häftigt att få åka till Hampton Court Palace på Flower Show. Hoppas på fler bilder därifrån.

Hannele på Hisingen sa...

Inger, ska visa mycket bilder :)

Sylvia sa...

Å, jeg synes du ser nydelig ut, jeg. Og jeg elsker din handveske som du tar med deg overalt!
Ellers var det mye nytt og spennende i bloggen din nå, Hannele. jeg bare koser meg her hos deg. Klem

Katarina sa...

Åh, har du varit där! Vad kul!!!
Katarina

Hannele på Hisingen sa...

Sylvia, visst väckte min rosa handväska en del uppmärksamhet i England. På Hisingen händer det annars mycket hela tiden ;)
Kram.

Katarina, verkligen mycket att titta på,
många roliga små trädgårdar, en upplevelse.

Ruben sa...

Stackars Henry som aldrig hittade den rätta. Ni skulle ha mötts tidigare!! ;-) /Ruben

Hannele på Hisingen sa...

Ruben, eller hur :)

Gerda-Thyra sa...

Åh, vad kul du har haft!
Fniss...Inte alltid så lätt att bete sig världsvant och coolt... ibland kan man förråda sig själv!, vi får väl se hur jag beter mig i Stockholm!?

Hannele på Hisingen sa...

Gerda-Thyra, egentligen är jag inte rädd för att fråga heller, men nu läste jag så klantigt fel :)

Filifjonkan 1 sa...

Hej Hannele, Men oj så roligt du haft det Men det var en evig tur att de hittade dig på flygplatsens stora utrymmen Det är lätt att gå fel då hade vi ju inte haft någon Hannele här idag skratt kanske hade du hamnat på Island eller något sånt..skratt, Kan tro att du hade ed dig spännande saker hem i bagaget,

Eva Linnea sa...

Vilket tjusigt par!!
Kram Eva Linnea

Znogge sa...

Välkommen hem! Vilken spännande resa du verkar ha varit på!

Hannele på Hisingen sa...

Filifjonkan, nja, lite äventyr i Irland skulle passat mej bra, dom har god whisky..

Eva Linnea, hans sjunde hustru :)
Kram.

Znogge, tack, många saker att fundera,
nya idéer till trädgård och annat.

Ingrid E sa...

Tycker att du ser lite frusen ut, var du det?
Läskigt med nödlandning hoppas att din väninna inte blir avskräckt från att flyga igen.

Hannele på Hisingen sa...

Ingrid E, nej, jag är inte frusen, varm solig dag, kanske är jag rädd för att spilla min Pimm's. Många flygrädda på planet, som inte mådde så bra, British Airways pratade inte med nån.