Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

10 juni 2008

Välj din egen väg

Sonen visade Lyckans Väg alldeles intill Götaplatsen.Näckrosdammen i Renströmsparken bakom Götaplatsen blommar nu.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Men du har ju ett eget paradis!
Jag vill hellre bo på Lyckans väg eller Kärlekstigen!
Kram vännen!

Hannele på Hisingen sa...

Smeden Bengt, valet är fritt ;)

Ingrid E sa...

Näckrosdammen det är min ungdoms kvarter. Brukade rasta hunden i närheten. Nu ser det helt annorlunda ut med universitetsbiblioteket.
Broströms bodde på Lyckans väg.

Hannele på Hisingen sa...

Ingrid E, tänk och ha den adressen, nu är det lite vildvuxet, man borde sköta mer, nu när det är stort trädgårdsår i Göteborg.

Anonym sa...

Finns många härliga adresser.. själv bor jag på Apelvägen tycker jag är fint.. =). Läste att en rosa flamingo landat hos dig.. va kul.. härligt när det inte ser samma ut hos alla tycker jag.. kram på dig../Moa

Hannele på Hisingen sa...

Moa, bilder på mina flamingor finns här, jag hade även en namntävling på bloggen, kram :)

Anonym sa...

Undrtar vad du sysslar med i dag då det inte finns något nytt inlägg?
Fär väl återkomma senare.
En kram till dess!

Anonym sa...

Smeden Bengt, hihi, ibland jobbar jag också, och jag har ju stor familj och trädgård att ta hand om ;)

Klimakteriehäxan sa...

Lyckans Väg är ingen dålig adress!

Hannele på Hisingen sa...

Klimakteriehäxan, Lyckans Väg är inte så lång, inte många som bor där.