Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

3 oktober 2007

Tjejsnack Djur

* Vad har du för favoritdjur? (Jag ska testa att vara med i Tjejsnack.)
* Vilket djur har du alltid drömt om att få träffa/se i det vilda.
* Vad för slags djur skulle du vara om du var ett djur, varför?
* Vilket djur är du mest rädd för, varför?
* Har du några djur? (Veckans frågor kommer från Alexzandra,)
* Reptiler tycker jag om, grodor är fina, jag äter de flesta djur.
* Fåglar verkar oberoende och fria, utom de som arbetar.
* Drömmer bara om att vara mej själv.
* Jag är inte rädd för några djur, men har varit rädd för hundar.
* Vi har haft många katter, men sonen är allergisk. Som barn hade jag katter, flugor och nyckelpigor i tändsticksask, grodyngel, måsar och annat.

2 kommentarer:

Ingrid E sa...

Vovvar är nog mina favoriter. Din son fick en ny kompis i Sigge L.
Lejon i det fria i Kenya, det var en mäktig syn.
Reptiler förstår jag inte förtjusningen med.

Anonym sa...

Ingrid E, Kenya låter spännande,
sönerna gillar djur och hundar väldigt mycket.