Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

16 maj 2007

Vi behöver inte tycka lika

Tips för er som lever ihop eller trivs ihop.
Tänk så tråkigt om alla tänkte som jag.
Den här väggtavlan har jag sytt själv, jag är lite långsam
så maken fick den på vår 10-årsdag, bättre sent än aldrig.
Denna fina broderi köpte jag nyss för ringa peng, 110 cm.

21 kommentarer:

Anonym sa...

Så sant, det är väl för härligt med mångfald! Och vad tråkigt om alla tyckte lika. Jag gillar Dig lite extra just för att vi har så olika smak, jag tycker det är så härligt. Stor kram på Dig och ha en underbar helg!

Anonym sa...

Och min kommentar på inlägget om "släng inget" och de rostiga sakerna kom bort! Jag kommer inte ihåg vad jag skrev, men något var det! ;-)

Anonym sa...

Ja, vad vore världen om alla tyckte lika?! Det vore trist. Fina bilder, både på de där ursöta björnarna (älskar dem) och broderierna. =) Ha en skön kväll. Kram.

Hannele på Hisingen sa...

Cleo, det har varit problem med bloggen, synd. Vi kanske tycker lika också i en hel del saker, men någon måste ju värna om alla mobbade prylar ;)
Ha en fin helg själv, kram.

Stina, många strävar efter någon sorts harmoni, där man tycker lika, tråkigt tycker jag. Ha det så bra, kram.

Anonym sa...

Så fina broderier!

Visst vore det trist om alla tyckte lika och bara håller med varandra...!!

Anonym sa...

Jag läste i en annan blogg om vad billigt man idag kan köpa broderier och virkat.. som någon slitit med så länge.. Tänk hur det kan ändra sig!
Fina bonader du visar.. och den första strofen att vi tycker olika men vi tycker om varandra ändå! det talade jag o min kompis om idag..
Vi är så olika,, men trivs så väl i varandras sällskap.. hon vill ha ljuvt.. o jag kan släpa hem vad som helst men charm i" mina ögon" - inte alltid i hennes...=) / trevlig helg! / åsa

Anonym sa...

Det är så sant och tur är väl det, annars vore det ju för trist!!!
Vilka fina broderier du har gjort, riktiga konstverk!!!
Kramizzz

Det Mörka Hotet sa...

Så sant så - och jag blir alltid lika imponerad av personer som kan utöva ett hantverk (då jag själv saknar all sådan förmåga)!


Samuel

Hannele på Hisingen sa...

Gerda-Thyra, visst är dom fina, jag är lite stolt, för jag handarbetar inte speciellt mycket.

Åsa, sant, gamla handarbeten är skamligt billiga, men ofta vill man ha bara deras, som man känner.
Vi är några väninnor som är så olika och har olika smak, men vi hjälps åt att hitta saker åt varandra och slåss inte ;)

Curlingmormor, visst skulle det vara trist, om vi var lika.

Samuel, jag kan lära dej att brodera, om du lär mej meka med bilen ;)

Strumpstickan sa...

Så sant! Jag tycker precis som kortet högst upp och man kan tycka om många vänner och inte tycka likadant, det blir mera spännande då:)

Anonym sa...

Sån tur att inte alla är stöpta i samma form (på alla de sätt) och sån tur att vi får tycka olika.
Trevlig Helg på dig

Hannele på Hisingen sa...

Strumpstickan, sant, en riktig vän behöver man inte alltid tycka lika med, man lär sej mer då.

Christina W, visst är mångfald rikedom, trevlig helg.

Anonym sa...

Tusen takk for hilsenen i dag.
Så fine broderier du har,og jeg er helt enig med at det er godt at vi alle er så forskjellige.
Ha en fin helg.

Lena´s reslogg sa...

Håller med er..just nu iallafall
:-)
Skönt med olika åsikter. Det får en att tänka efter också, få nya infallsvinklar!
Ha en bra helg!

mossfolk sa...

Vilken söt bild, den med nallarna. Skulle fakstiskt kunna tänka mig att rama in och sätta på byrån eller kanske t.o.m. hänga upp på väggen :)

Hannele på Hisingen sa...

Tanis, visst är broderierna söta. Hoppas du får en fin dag och mindre regn än vi haft.

Magnolia, nya infallsvinklar berikar, men det är nog tillåtet att hålla med också ;)

Mossfolk, nallarna hänger på väggen, som tavla ;)

Det Mörka Hotet sa...

Ha, ha, ha: jag kan inte meka med bilen - heller! Jag kan bara sköta ett hem...och så är jag snäll när jag är nykter!


Samuel

Hannele på Hisingen sa...

Samuel, det räcker ju ganska långt det med ;)
Vill du lära dej brodera?

Anonym sa...

Å dessa underbara broderier, Bonader som satt på väggarna med en masa olika ordspråk på. så härliga Det finns ju folk nu som samlar på dem, Såg en utställning med bara dessa vackra bonader för en 2 år sedan det var så roligt många känner man igen Nallarna är så härliga de där lite tufsiga och småfula har ett gäng med dem jag med

Anonym sa...

Nallekortet är helt underbart!
Trevlig helg!

Hannele på Hisingen sa...

Filifjonkan, visst är gamla bonader underbara, jag samlar inte på dem, men köper ibland, sytt någon själv och lite från makens släktingar har vi också.

Marie, nallen är vår favorit också, hänger på väggen ;)