Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

7 maj 2007

Två nya kannor

Jag gillar kannor. CLICK on images to enlarge.
Är inte denna gula kanna av trä söt? Hittade den i fotbollsklubbens loppis och den fick följa med mej hem. Den får stå på fikabordet på altanen.
Jag är så glad åt min nya radio, jättebra ljud, vattensäker är den också, kan följa med allt som händer i lokalradion, medans jag rensar eller fikar.

34 kommentarer:

Ingrid E sa...

Läckra kannor. Fungerar radion? Om så är du att gratulera!
Hur många kannor har du nu?
Kram!

johanna sa...

vilken söt radiokanna! lätt att bära med sig när man går i trädgården, eller hänga på en gren.
Jag letar efter den perfekta kannan till min uteplats, inte för stor, inte för liten.

Hannele på Hisingen sa...

Ingrid, visst är dom fina, radion fungerar perfekt, jag är så nöjd med den. Jag har aldrig räknat mina kannor, har väl aldrig haft alla framme samtidigt ;)

Sericea, radon är så söt. Varför ska du bara ha EN kanna
på uteplatsen, den behöver väl en kompis ;)

n o r d i n g å r d e n sa...

Å ja, vattenkannor såsom andra kannor kan man aldrig få för många utav!! Häftig radio, nu har du både en sån och en handväska i form av vattenkanna, kul! Mari.

Christina sa...

Jättefina!!
Den i trä var bara så söt...

n o r d i n g å r d e n sa...

Tack för titten uatv helläckra bilder från Liseberg! Det var kul att se!! Mari.

Hannele på Hisingen sa...

Christina, personlig och annorlunda kanna.

Mari, kannor har väl blivit lite av min signatur. Det fanns mycket fint på Liseberg, skulle kunna blogga om det halva sommaren ;)

Anonym sa...

Det var en fin samling - bra med små kannor lite här och där, sedan skulle man ha små vattentunnor fyllda med regnvatten så det bara var att hämta när man skall vattna... Vad är det för små stjärnor på berget? Ser ut som betong... =)

Stina sa...

Ja, ungarna är bäst!

Men du är ju för härlig du. Sicken fräsig radio. Många fina kannor har den trevliga damen också. Kram Stina

Anonym sa...

God kväll.
Men så himlars söt de är kannan.Sa du att den var av trä?Kul med loppisar.Alla de där kannorna är härliga. Men din radio då så du köpte den ialla fall,,fnissar det gjorde du rätt i. Mysigt att ha när du är i trädgården och rensar eller bara myser. Nu har du så mycket roligt i din trädgård, Säger godnatt nu när jag är här.

Hannele på Hisingen sa...

Lotta, försöker låta bli att vattna, men krukorna behöver sitt. De små stjärnorna är av betong, ibland hittar man kul saker.

Stina, vad skulle vi göra utan våra ungar!
En del vattenkannor har det blivit under åren.

Filijonkan, första gången jag sett en vattenkanna av trä, den är fräck. Jag blev ju tvugen att åka tillbaka till Liseberg och hämta min radio, synd bara att den inte fanns i rosa..

JULIEK sa...

Ååååå en sånn radio vil ju jag også ha, dom er ju så roliga : )

Anonym sa...

En sådan Radiokanna skulle jag också vilja ha! Den skulle göra sig bra på altanen i stugan!

Ivana sa...

Superfina kannor!

Hannele på Hisingen sa...

Julie, radion är inte bara söt, den fungerar ;)

Gerda-Thyra, precis, skönt att ha med se ut överallt, när man fikar och annat.

Ivana, visst är kannor fina, man kan ha många.

Anonym sa...

Godtisdag på dig . Hörde du skulle på loppis idag liksom jag vi får se då vad vi har med oss för något blir det säkert lyfter lite på din trädgårdsradio konstaterar att åå vad den är kul

Anonym sa...

Kannsamlingen är kul! En kanna i varje näve på utflykten: väska och radio! Hihi!

Anonym sa...

Den där kannan måste ha blivit skapad med Dig i åtanke, det riktigt står HANNELE på den! :-)

karu sa...

ai ai ai så mange fine kanner. den radion var kjempe kul.

Anonym sa...

Hihi, va roligt! Samla på kannor... Gulligt! Den gula var söt, och radion var ju riktigt fräck! :)

Jill Wegerup sa...

Var har du köpt radiokannan? En sådan måste jag ha i trädgården när vi väl blir klara...

Birgittas minnen sa...

Du är för rolig du, en radio som vattenkanna. Jag beundrar verkligen din vattenkannesamling. Ha det bra!

Anonym sa...

Ja !!! jättefina kannor.. och jag har en radio från buxus , som är gjord som en hink!!/ åsa

Hannele på Hisingen sa...

Filifjonkan, visst är det konstigt att man alltid hittar något på loppis, fast man ingenting behöver ;)

Marie, då känner du igen mej ;)

Cleo, det var ju tur att jag hittade MIN kanna ;)

Karu, du har inte sett alla...

Erica, det har väl blivit en och annan kanna.

Jill, du ska ha radion medans du arbetar,
en trädgård blir aldrig färdig ;)

Birgitta, inte kunde jag gå hem tomhänt.

Åsa, många har frågat, varifrån radion kommer, visste inte.

Sigrun sa...

Schööööne Gießkannen hast du! Da kann man zum Sammler werden!

Sigrun

Anonym sa...

Hela dagen hardet stått på datorn"sidan kan inte visas" när jag ska ha gått ut på nätet. Men nu är jag här. Jag blir rent våt av alla kannor du tar fram.
P.S. Har gjort en förlåt-kommentar i min smedja!D.S.

Signes Vind sa...

Jättesöta kannor, och radion är ju alldeles heltokigt söt. Jag går alltid med mp3 spelare i öronen o lyssnar på ljudböcker el radio - men dett var ju en annan bra lösning.

Hannele på Hisingen sa...

Sigrun, ich liebe Gießkannen ;)

Bengt, vår katt älskade springa genom vattnet, när jag vattnade med kannorna.

Signes vind, det där med hörlurar är inte alls lika kul ;)
Det har jag på promenader.

Anonym sa...

Ser framemot att du ska ha lust och tid att skriva om ätbara blommor. Är jättedålig på sånt.
Himla frän kanna (radiokannan) och den andra var ju också kul....

TYRA Hallsénius Lindhe sa...

Så du köpte kannan! Kunde inte motstå den va! Låter den bra? Jag är ocskå tokig i kannor, det står en vid varje knut/trapp etc.

Hannele på Hisingen sa...

Christina W, ätbara växter och blommor är mycket intressant, jag har nämnt tidigare C-vitaminrika berberis, ska berätta mer.

Tyrä, kannor är vackra accessoarer i en trädgård, jag gick faktiskt tillbaka för att köpa radion ;)

TYRA Hallsénius Lindhe sa...

Det är vad jag kalla köpkraft!! :-)

Anonym sa...

Radiokannan var ju för skön :=)

Anonym sa...

Clara, jag har blivit mycket flitigare i trädgården ;)