Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

22 maj 2007

Biodags

Vilken film såg ni senast? Vi såg Music and Lyrics med Hugh Grant, riktigt sevärd. Nu ska vi snart sätta oss i biomörkret igen, fast premiärbiljetter har vi inte jagat till tredje delen av Pirates of the Caribbean. Den fina båten vann Volvo Ocean Race 06 i Göteborg, jag lånar sonens bild, bättre än min.

25 kommentarer:

TYRA Hallsénius Lindhe sa...

Shall we dance!igen. Jag är en hopplös romatiker. Vilken skön tangoscen....Jag ser också fram emot lite sjörövare, det skall bli kul. Nedrans snygg båt det där, vilket segel, det hade vart nåt att hissa i sommar...hihi

Hannele på Hisingen sa...

Tyra, romantiska filmer gillar jag också, Shall We Dance med Richard Gere är en riktig höjdare för oss tanter. Vi kanske ska söka oss som besättning till den snygga båten ;)

Anonym sa...

Godförmiddag.
Varmt idag igen...det är en vacker vinnarbåt det där.Hm tänker sista filmen?? Jo det var den dr Svart katt vit katt, Tokrolig var den. Men den tredje piratfilmen tror jag blir kul att se om Depp fortfarande är lika stilig piratkapten?Hoppas du får en lugn dag idag Jag tar eftermiddagsfikat på min farstubro idag det är varmt just nu redan 18.3

Hannele på Hisingen sa...

Filijonkan, den serbiska filmen har jag tydligen missat, gillar tokroligheter. Den snygge Debb tål att ses flera gånger. Uppehåll och ganska varmt, idag får jag prata om mitt favoritämne; mossa ;)

Anonym sa...

Skrattar gott - filmen jag såg senast var Music and lyrics och den jag kommer att se här näst lär vara piraterna.

Anonym sa...

åh, jag kommer ihåg när den fina piratbåten gled in i Gbg´s hamn förra sommaren... jag stod vid cafeet vid klippan, och det var så varmt och soligt! Mysigt!

Strumpstickan sa...

Sanrt kommer ostindiefararen hem, den 9 juni:)

Drömskåpets Hanna sa...

Såg en film häromdagen med diane keaton som gick på tv. innan dess var det den stora favoriten chocolat. Älskar den filmen!

Hannele på Hisingen sa...

Karin A, hihi, vilket roligt sammanträffande ;)

Gerda-Thyra, visst var det en helt underbar dag, alla göteborgare var nog ute och njöt den dagen.

Strumpstickan, då får man ju boka den dagen också ;)

Hanna, jag satt också klistrad farmför tv:n och såg Lasse Hallströms underbara Chocolat, fast jag sett den innan.

Anonym sa...

Senaste filmen jag såg va en gammal svensk kriminalfilm på dvd som heter Mannen från Mallorca. Jag gillar att kolla på kriminalfilmer och serier. Music & Lyrics är bra. =) Kram

Anonym sa...

Fniss... jag glömde ju förut att berätta vilken film jag såg senast...blev så till mig över piratbåten från Volvo Ocean Race så jag tappade bort mig helt och hållet!

Jag såg Marie Antoinett härom kvällen, visserligen på DVD här hemma... Tevlig och vacker kostymfilm... men den visade liksom bara hennes liv ur precis just hennes perspektiv..
Har tänkt gå och se Edith Piaf- filmen någon kväll nu snart... den går här alldeles bredvid där jag bor så jag kan bara slinka över gatan. Skönt..!

Hannele på Hisingen sa...

Stina, visst var Music and Lyrics mysig må-bra-film.

Gerda-Thyra, jag var den enda i sällskapet, som inte gillade Marie Antoinette, vackert var det men... inget mer.

Jill Wegerup sa...

Hjälp...jag minns inte. Vi fick biobiljetter av mäklaren när vi köpte huset. "Gäller i två år, se till att ta tid och ha roligt".

Snart går dem ut...

Anonym sa...

Oj! Med femtioelva filmkanaler på stor tv så blir det inte så mycket bio. Så det var så länge sedan så jag minns inte vad jag såg då.

Hannele på Hisingen sa...

jill, nu får du se till att ta med mannen på bio, finns massa bra att se just nu, du kan börja med att läsa tipsen här.

Nina, vi har inga kanaler, därför är vi tvungna att gå ut på bio ibland ;)

JULIEK sa...

Så roligt det var med bloggtreffen under, och hærligt med den stickningen : )

Anonym sa...

Julie, en mycket lyckad bloggträff.
Visst är stickningen underbar, jag får lust att sticka själv ;)

Anonym sa...

detta med bio är ett problem för mig...ingen vill följa med mig på bio...har en förmåga att leva mig in i filmen och då hörs jag. Sambon och jag var på bio för ca. 25 år sedan....bland de första gångerna vi "datade" att han fortfarande bor med mig är en gåta...han brukar säga till mig när jag föreslår bio att vi ska vänta tills den kommer på video...Mina väninnor bara vägrar gå med. Jag förstår säger de...och det är troligen sant. Så när äntligen filmen kommer på video och vi hyr den somnar jag efter 10 minuter. Så...film och jag.....ingen bra kombination.

Mie sa...

Huu jag tittade på Spiderman 3 o den var verkligen inget för mig... Men vad gör man inte för en spindelmantokig son;-)

Annika sa...

Jag såg också "Music and Lyrics" på dvd i söndagskväll. Lite söt, ja. Senaste filmen på bio var "Shrek 3" i söndags. Den gillade inte jag, men väl dottern.

Anonym sa...

Jag såg Music and Lyrics, lite småmysig o bra musik (delvis) hade tur o fick musiken av vänninan som bjöd mig på filmen. Vilken tur man har ibland.

Hannele på Hisingen sa...

Pia L, jag har fortfarande vänner, som vill följa med mej på bio, fast jag alltid skrattar ensam på "fel" ställe :)

Annika, jag har sett många bra och även udda filmer tillsammans med dottern

Mie, visst är det mycket man sett för barnens skull, men numera tycker jag att det är intressant.

Tilde, mysig film. Underbart, när vänner bjuder på bio.

Anonym sa...

Jag har inte varit på bio på jättelänge! Tror det var i Edinburgh i höstas, då såg vi "Little Miss Sunshine".
Förhoppningsvis blir det Pirates nu i helgen!

Anonym sa...

Erica, missade den filmen. Hoppas du får biljetter till helgen.

Hannele på Hisingen sa...

Vi såg Pans labyrint i går,
en grym och vacker spansk film, se den.