Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

1 april 2007

All Fool's Day, April 1st

We found our engagement rings in Turku for 25 years ago.
Vi tittade bara på en enda ring, Lapin Kulta, den var fin, vi bestämde oss
för den första och tittade aldrig på de andra förlovningsringarna.
Nära fisketorget i Åbo bytte vi ringar.
"Ni utmanar ödet", tyckte svärfar om datumet.
Visst är det romantiskt på torghandeln.
Kärleken består, men de dyra ringarna är nästan slut, lappade och lagade.
Undrar, om vi har kvittot kvar, klaga på den dåliga slitstyrkan efter 25 år.
Maken vill köpa nya ringar till mej, själv får han inte använda på jobbet.
Sju rosor och sju år som skiljer åt oss,
min toy boy, som jag vaknat med så där 8 888 morgnar.

29 kommentarer:

Anonym sa...

Så underbart!
Jag är inte ringad med min sambo och vet inte när, var eller hur men vill!
Grattis och stor kram!!!!

Helena sa...

Härligt!

Anonym sa...

Vad härligt ni verkar ha det,underbart att läsa. Grattis! Jag har en fråga till Dig. Jag har fått erbjudande från Bakker (vem får inte det?) och sitter och ser på deras hemsida och vill beställa lite grejer. Men min sambo sägeer att Bakkers har dålig kvalitet. Vet Du något om det? Har Du beställt från dem någon gång?

Kram, Cleo

Anonym sa...

Så härligt det låter. Mannen i mitt liv har inte funnits där i 25 år men de år vi fått hittills har varit underbara.

Hannele på Hisingen sa...

marie, tackar. Det är väl bara att göra det, välja ett datum som är lätt att komma ihåg ;)

Signelina, visst är livet härligt.

Cleo, tackar, visst är det kul att ha roligt tillsammans efter så mpnga år. Själv har jag inte handlat på Bakker, men ingen trädgårdsvän har sagt något gott om dem. Du som bor så nära Göteborg, har hur många plantskolor som helst, vill du ha små pluggplantor, finns de på närmaste Plantagen. Du kan köpa lite ovaligare perenner på Botaniska, vid Grönsakstorget säljs de finaste gammeldags perenner.

Christina W, det är faktiskt ganska härligt, jag känner mej lite bortskämd.

Anonym sa...

Grattis!
25 år är en lång tid, men vi slår er med 2 år den 5:e april... Då har vi varit ihop i drygt 28 år, förlovade i 27 och gifta i snart 18 år...

Anonym sa...

Tänk att få ha vaknat ihop i 8888 morgonar! Grattis till de 25 åren. :)

Anonym sa...

Gerda-Thyra, vi förlovade oss inte första dagen vi träffades, men ok, ni leder, fast vi har snart varit lagligt gifta 24 år ;)

Karin A, tackar, jag tycker det är jätteroligt.

Stina sa...

Härligt!
Vi har 7 1/2 år kvar till 25 år som gifta. Men tiden går fort. Kram Stina

Anonym sa...

Godeftermiddag.
Ja du det var stötta och nötta ringar de har upplevt mycket de ringarna precis som själva livet upplever mycket.
Skrattar åt din svärfars kommentar,,men det är ju så ingrott med 1 april sedan lång tid. Men så fel han fick. Kärleken den är stark den.Potatisen på din bild knycker jag ett kilo av för det är slut i skåpet och jag behöver ett kilo till middagen.. :)

Hannele på Hisingen sa...

Stina, då är ni ju på god väg, kram ;)

Filifjonkan, hoppas potatisen smakar.
Visst är det tur att kärleken tål mer än ringarna ;)

Det Mörka Hotet sa...

Kanonhärligt och GRATTIS på er!

Hm...kanske dags att försöka finna en ytterst förvirrad kvinna som kan tänkas slösa bort 25 år med mig...får väl muta mig fram...ha, ha, ha!


Samuel

Anonym sa...

Grattis!! Må ni ha stort nöje av varandra lika många år till!

Jag är inne och kikar på din blogg nästan varje dag även om jag inte skriver lika ofta. Den gör mig glad! Tack för alla bilder och ord.
Kram
Fenja

Hannele på Hisingen sa...

Samuel, tackar. Här har du ju en ytterst förvirrad kvinna... nja, jag är ju upptagen redan. Lätt fångat - men svårare att behålla, lycka till ;)

Fenja, tack för dina vänliga ord, kram

Tankevågor sa...

Ett stort varmt grattis till er båda! Man blir så glad när man läser om kärlek som består tycker jag. Härligt! Vårkramar från mig! :)

Lisbeth

Yolanda Elizabet Heuzen sa...

Hannele,

That pink heart with roses is very pretty! And so are the real roses. ;-)

Hannele på Hisingen sa...

Lisbeth, tackar så mycket. Det är väldigt roligt att leva tillsammans med en man, som fortfarande är galen i en ;)

Yolanda Elizabet, I like that pink heart too.

Anonym sa...

Härlig känsla att få hålla ihop .. svårt som det verkar vara i dessa dagar... så många år... torghandel.. ja det ska vi bedriva i slutet av april i Göteborg.. längtar riktigt till er!!! där nere!!!

Anonym sa...

Grattis, 25 år är länge det. Jättekul att läsa. Hoppas ni har det bra i vårvärmen :-)

n o r d i n g å r d e n sa...

Grattis till 8 888 mornar! Vilket fint rosa hjärta! Mina föräldrar har varit gifta 46 år i dag så de utmanade också ödet men det blev riktigt bra! Mari.

Anonym sa...

Gratulerer så mye med de 25.
Jeg og min mann har vært gift i 42 år ,og vi har det like fint idag."flotte jenter har vi fått,og to snille svigersønner.Men det beste tilslutt er deserten 4 skjønne barnebarn 1 gutt og 3jenter
er det blitt.Så du har tiden forand deg Glad Påsk til deg og dine.

Yvonne sa...

Gratulerer så mye. Jeg regner med at dagen blir behørig feiret!!

God påske.
Yvonne
www.fjellvang.no/quilt

Anonym sa...

Åsa, det där med torghandel låter spännande.

Tina, det känns lite som igår ;)

Mari, kul att höra, att 1 april är ett bra val av dag ;)

Tanis, det låter underbart, så skönt att höra.

Yvonne, tack, vi har haft en fin dag, trevlig påsk.

Anonym sa...

Jag förlovade mig också den
1 april med ett av mina ex ;)
Undras vad jag och min sambo ska välja för datum om vi ska åsta å göra sånt!

Anonym sa...

Marie, alla har väl någon speciell dag, som de vill fira; när man träffades, namnsdag eller något liknande. Alla firar inte... men det är ju synd.

Anonym sa...

Hmm jag utryckte mig nog lite fel..igår... vi ska till saluhallen i Göteborg.. i slutet av april o se vad de säljer och erbjuder.. när jag läser det nu, det jag skrev igår.. så ser det ut som jag ska sälja något..=) =)/åsa

Anonym sa...

Åsa, trodde du skulle sälja dina växter nånstans, flera trädgårdsvänner gör det ;)
Ekostore är gångväg från Saluhallen.

Anonym sa...

Så många morgnar ni vaknat tillsammans. Låter bra. :)

Anonym sa...

Darkangel, trots min morgontrötthet tycker jag det är mysigt ;)