Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

29 mars 2007

Lokalnyhet

Det händer mycket på Hisingen.
Inte varje dag man inviger en stor idrottshall; handboll, basket, volleyboll, badminton, 6 st 60-meters löparbanor, läktare med 250 sittplatser.
Jag räknar med husmorsgympa även för oss tanter i byn.
Så mycket man körde barnen till all träning, nu har de körkort.
Trulsegårdens Bibliotek, det har jag glädje av,
jag passar på att läsa trädgårdstidningar gratis.
På en månad har kvällarna blivit mycket ljusare.
Spännande att se en stor idrottshall poppa upp på åkern.

Pingar du din blogg?
När du uppdaterar din blogg, kan du berätta det för andra här.
Man kan hitta andra roliga och intressanta bloggar.

10 kommentarer:

Anonym sa...

O det är många som hittar till ens sida och kan komma med uppmuntrande kommentarer.

Mindi sa...

Alltid lika roligt att se dina fina bilder tycker jag. :)

Ha en riktigt skön helg!

Kram kram
M I N D I

Anonym sa...

Tittar in här en sväng för att önska dig en trevlig helg!
Carpe Diem!

Anonym sa...

God morgon! Lycka till med husmorsgymnastiken! Ha det så bra idag!

Anonym sa...

Ann-Marie, det är väl positivt med uppmuntran.

Mindi, tackar,
kram ;)

Marie, kul att se dej på Hisingen.

Gerda-Thyra, ha en fin dag själv.

Anonym sa...

Trevlig helg önskar jag Dig ochhoppas solen lyser på Hisingen Island! ;-)

Anonym sa...

Cleo, på Hisingen lyser solen jämnt, ha det så mysigt själv ;)

Anonym sa...

Godkväll Jadå jag pingar,,,,och visst har det blivit ljusare verkligen, Skönt är det Vad kul invigning ja det är inte ofta sådant händer.
Katten hade jag med en fast den var sydd i röd galon klack till i mig för jag hade glömt bort den,,Kul att se den hade med en emaljmugg men fick plocka hallon i min i mormors hallonland.Teservisen var ju ursöt. men så synd att blåklockan just gick sönder det är ju dina favoriter blåklockor Men humlan det måste vara 2 humlor,,,ljuvligt att se dem just på tussilagon eller hästhov!Säger godnatt nu ha en trevlig helg Hannele.

Anonym sa...

Godkväll Jadå jag pingar,,,,och visst har det blivit ljusare verkligen, Skönt är det Vad kul invigning ja det är inte ofta sådant händer.
Katten hade jag med en fast den var sydd i röd galon klack till i mig för jag hade glömt bort den,,Kul att se den hade med en emaljmugg men fick plocka hallon i min i mormors hallonland.Teservisen var ju ursöt. men så synd att blåklockan just gick sönder det är ju dina favoriter blåklockor Men humlan det måste vara 2 humlor,,,ljuvligt att se dem just på tussilagon eller hästhov!Säger godnatt nu ha en trevlig helg Hannele.

Anonym sa...

Filifjonkan, lite slump att jag fick se invigningen, för jag hörde inte till de inbjudna gästerna, men jag råkade jobba på skolan just den dagen, kul.
Gamla saker väcker minnen. Ljusa kvällar och älskande humlor, visst är det underbart med våren.
Ha en fin helg.